Category: Intervjuer | 2010-08-03 | 18:16:14

Eric svimmade av bakom scenen




Eric Saade, 19, var i Enköping och uppträdde då olyckan inträffade. Han hade precis avslutat extranumret ”Manboy” när han tuppade av.

– Jag stod på en trappa och ramlade. Det gick inte längre, säger han.

I en kvart blev han liggande på golvet bakom scenen. Han fick hjälp att komma på benen av folk från sitt management.

– Jag var illamående och nära att spy. Jag hade druckit för lite vatten.

Trettiogradig hetta och stentuff koreografi visade sig vara en dålig kombination. Men Eric Saade hade aldrig några planer på att ta det lugnt.

– Det är sådan fart i showen så jag tar ut mig helt. Samtidigt ser jag det som ett kvitto på att konserten är bra när man till och med svimmar.

Vill ha kaos

I ”Allsång på Skansen” tänker han fortfarande ge järnet, men han har lärt sig en läxa.

– Man måste dricka mycket mer vatten än vad jag gjorde.

När Eric Saade i kväll medverkar i SVT-programmet för första gången är adrenalinet tillbaka.

– Det är väldigt nervöst, samtidigt som jag är sjukt taggad. Jag kommer att få feeling och det är lite farligt, säger han efter repetitionen i går.

”Blir gärna galen”

Tidigare har han bland annat sparkat sin dansare i baken under ett av sina spelrus.

– Han flög nästan en meter. Jag blir gärna lite galen på scenen.

Han är beredd på att skapa kaos även bland tonårstjejerna i publiken.

– Det är jätteroligt om det blir det. Jag vill bara komma hit och krossa.

 

Källa.

 

// Malin.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: