Category: Artiklar | 2011-04-25 | 19:08:51

"Det syntes att Saade inte sjöng"


Eric Saade sjöng playback på sin promotionturné.
Nu hånas han.
– Att sjunga playback är som att begå harakiri, säger Alex Vorobyov, som framför Rysslands Eurovision-bidrag.

Nu är Alex Vorobyov, eller ”Sparrow” som han nu kallas, på plats i Stockholm för att bland annat träna tillsammans Kishti Tomita.
Han berättar också om försoningsförsöken med Eric Saade, 20.
Det var under Eric Saades promotionturné i Ryssland som ”Popular”-sångaren plötsligt stoppades från att medverka i rysk tv.
Efteråt beskylldes Alex Vorobyovs managment för att ligga bakom.
– Eric tror att det var jag, men jag är inte president i Ryssland, om någon vill göra något i rysk tv kan jag inte bara ringa och säga ”Hörni killar, nu gör ni så här, jag är er chef”, säger Alex Vorobyov.

"Som att hänga sig"
Tanken var att de skulle försonas på Armenia music awards där de båda uppträdde.
I stället blev det tvärtom.
– De bara stängde dörren till sin loge. Jag har ett helt svenskt team och förstår inte varför vi inte kan vara vänner, säger Alex Vorobyov.
Själv tror han att det berodde på att Eric Saade under kvällen sjöng playback – och att han därför var på dåligt humör.
– Jag sjöng live och Eric sjöng playback. Jag blev ledsen för hans skull, han glömde att sätta micken vid munnen och det syntes verkligen att han sjöng playback. Det är fruktansvärt för en artist, det är som att hänga sig själv eller att begå harakiri, säger han.

Tomas Lingman, manager till Eric Saade:
– Vi hälsade på dem, sen var det inte mer med det och vi gick in i vår loge. Att sjunga playback var ett beslut som vårt ryska skivbolag tog. På den här galan var det mellan 35 och 40 akter som uppträdde. Det var första gången Eric uppträdde playback, det gör han normalt inte annars.
Dessutom passar han på att såga det ryska bidraget:
– Eric behöver inte betala miljoner till RedOne och Swartling för att komma med i Eurovision, han har folkets stöd, säger han med anledning av att ”Get you” utsetts som bidrag av rysk tv och inte genom någon röstning.

Tog den delen av artikeln som handlade om Eric, om ni är intresserade av resten hittas artikeln här.
//Malin


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: