Category: Eurovision Song Contest | 2011-04-20 | 20:38:10

Rysk intervju


Populär som han är  i Europa, kommer sångaren Eric Saade i år representera Sverige vid Eurovision Song Contest.
Europeiska bookmakers tippade att han ska/skulle vinna. Eric flög till Ryssland på promotionturné och den första dagen träffade Philip Kirkorov honom.
- Eric är mycket omtalad artist - en mycket stor stjärna i sitt hemland, säger Kirkorov.
- Vi har något gemensamt - kompositören Fredrik Kempeskrev mig en sång som jag sjunger med Anna Netrebko och han skrev Eric Saades låt Popular som han ska tävla med i Eurovision.
Enligt reglerna kan man inte rösta för sitt eget land, så varför inte ge din röst till Eric. Jag är säker på att svenskarna kommer att rösta på våran Alexei Vorbeva.
Jag hörde Eric detta året - jag och Kempe lyssnade till hans sång, som han sjöng för Melodifestivalen, och det var härligt. Och i år vann han och får åka till Eurovision Song Contest. Men jag såg honom för första gången dagen innan vårat möte i dag. Jag bjöd Eric och hans team på middag på restaurangen "Pusjkin".
- Eric, gillade du maten?
- Gud, jag har aldrig ätit något så gott! Philip tipsade mig om Oliver Pozharskii kotlett, biff stroganoff och pannkakor med kaviar.
- Testade du vodkan Kirkorov gav dig?
- Självklart! Jag smakade vodkan. Den var mycket stark. Jag svalde och behövde salt för att mildra smaken.
Philip forstatte samtalet.
- Ja, säger han efter den första smaken utav kaviar. ?Så han gick till Röda torget, mitt i det mausoleum gick inte.?
- Eric, har du varit i Ryssland förut?
- Nej, det är första gången jag är här, jag gillar verkligen landet. Alla är mycket vänliga mot mig. ?Philip är ärlig, utan dubbelbotten.?
- Varför bestämde du dig för att delta i Eurovision? Du är redan mycket populär i Europa.
- Jag vill vinna, det är allt. Jag tror inte att det är så mycket popmusik i denna tävlingen, och det är det jag har - en stor pop låt. Jag vill visa människorna i Europa något annat, något av hög kvalitet.
- Du har ett mycket extremt nummer, du bryter glaset med händerna. ?Dess på min uppsättning grekiska regissör Fokas, som gjorde plats för Dima Bilan under 2006??
- ?Ja, det faktum att jag också kombineras med Ryssland. Jag minns ditt tal Bilan.? Jag gillade speciellt låten han vann Eurovision med 2008. ?På tävlingen jag kommer att ha ett svalt rum: Jag kommer att hindra att lådan som jag inte kan komma ut. Och jag sluta krossat glas för att komma ut och vinna.?
- Vad tycker du om våran Alexei Vorobyov?
- Ja, han har en bra låt. Han är en dukig artist - inget mer. Vi är alltför olika. Jag gör pop. Jag vet inte vad han gör för musik - men det är definitivt inte pop.
- Ser du Vorobyov som en konkurrent?
- Jag gillar Frankrike och Rysslands låtar.. Men jag ser inte dessa bidrag som konkurrenter, jag tror inte på smutsiga spel. För att alla som spelar dessa spel kommer inte bli framgångsrika. Sådana personer känner rädsla och det kommer vara avgörande för framgång.
- ?Populära om konkurrensen i Sverige??
- Väldigt mycket! ?Titta på det cirka 50 procent av befolkningen talar mycket.?
- Vilka kommer heja på dig i tävlingen?
- Min familj kommer titta, och min flickvän också. Det tycker jag är ett mycket starkt stöd.
- ?Betyder pengar mycket för tävlingen??
- Hem - sång och utstrålning. Du deltar för att du älskar dig. Man kan sättas i rummet med kostymer, men det är fortfarande att låten är bra och att publiken blir förälskad i artisten som avgör det. Så var det med vinnaren Lena förra året, som tog hem segern till Tyskland.
- Har du paparazzis efter dig? Och blir du förföljd av fans i Sverige?
- Vi har inte mycket sådant, men det finns ofta fans utanför studion. Men vad skulle jag göra utan dem? Dem älskar mig och det är mycket viktigt och nödvändigt för mig. Galna fans har jag inte, men en tjej kastade upp en dildo på scen en gång under en konsert.
- Gör du galna saker? För en kvinna tillexempel?
- Nej, det är osannolikt att jag skulle klättra ut genom fönstret eller sjunga serenader. Vi ser hellre en film, tillbringar en romantiskt kväll och går till festen sedan. Det galnaste jag gjort är att släppa allt och ta med flickan till Grekland.
- Vilken musik växte du upp till?
- Jag gillar Robbie Williams, pop kungen Michael Jackson. Vem är din musik kung?
- Kirkorov!
- Aha! Därmed är jag lycklig.
Haha, snygg översättning av translate och mig. Det var nog en av dem svåraste översättningarna jag n å g o n s i n gjort och om det är kursiv text + frågetecken framför och bakom meningen så betyder det att jag omöjligen kunde översätta meningen korrekt. Ledsen, hoppas ni förstår något ;)
//Malin.

Postat av: Anonym

hur fan kan ni ens kalla er bloggare?? ni kopierar ju bara text!!!!! :s

2011-04-21 @ 15:50:34

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: