Category: Artiklar | 2011-08-08 | 13:51:30

"Det känns riktigt stort"

Eric Saade, 20, från Helsingborg har redan hunnit med spelningar inför 20 000 personer och en pallplats i schlagern. 
Popstjärnans framgångar har lett till en given nominering i "Årets skåning" - och nu drömmer Saade om att lyckas utomlands. 
- Det här är början på någonting, säger han.

För ett och ett halvt år sedan dök Eric Saade upp och skapade hysteri bland tonårstjejerna när han deltog i Melodifestivalen och kom trea i svenska finalen.



Trea i finalen
I år gick det bättre. Saade tog hem segern i den svenska finalen och knep tredjeplatsen i den europeiska.
- Det har varit intensivt sedan dess. Jag har ett hektiskt schema och ska lanseras internationellt också. Men samtidigt är det kul och det känns spännande att se hur långt man kan gå. Det här är början på någonting, jag känner det, säger Saade, som är glad över att ha blivit nominerad till "Årets skåning".


"Vissa hatar mig"
- Det känns riktigt stort och sjukt kul! Men jag vet inte vad jag har för chanser. Vissa hatar mig och vissa älskar mig. Jag är mig själv i alla fall, säger han.
Just nu bor han i Stockholm, men är nere i Helsingborg så fort han får tid över.


Vill köpa lägenhet
- På sistone har det inte blivit så mycket, men senast spelade jag ju inför 20 000 personer på Helsingborgsfestivalen. Det var ett stort ögonblick. Sjukt roligt, säger Saade, som ändå planerar att ordna sig ett boende på sin hemmaplan.
- Jag vill köpa en lägenhet i Helsingborg som jag kan hänga i när jag är nere. När jag har lediga dagar åker jag ju ner, så det är lika bra att ha något ställe. Jag älskar ju Skåne, någon gång vill jag flytta hem på riktigt.
Tre favoritplatser i Skåne

Tack Wilma för tipset!

//Celine

Postat av: Erika

Vart är den artiklen tagen ifrån?:)

2011-08-08 @ 15:05:35
URL: http://erikaaasblogg.blogg.se/
Postat av: Zofiee ^_^

Eric måste flytta ner till Hbg också...I Sthlm och Hbg blir väl bra va ? :) Får vi en del av våran Eric också

2011-08-09 @ 15:27:04

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: