Category: Artiklar | 2011-08-02 | 00:05:02

Nu får det räcka med vuxenmobbning

Eric Saades manager, Tomas Lingman, går till attack mot hur popstjärnan behandlas i media.

– Jag tycker det är väldigt tråkigt att vi lever i ett mellanmjölks-verklighet som gör att inte människor och i detta fall artister får gå sin egen väg.

Det är i ett öppet brev som popartisten Eric Saades manager, Tomas Lingman, går till kraftfullt angrepp mot hur hans klient målas ut i media.

– Jag undrar varför media har kommit till den punkt nu då det är helt tillåtet och på sin plats att likna och utföra vuxenmobbning mot en av landets just nu populäraste artister som en kaxig clown som bara leker artist, skriver han till Nyheter24.

Lingman pekar inte ut några recensenter eller tidningar som skulle vara särskilt drivande i kampanjen mot Saade, men menar att det är jantelagen som ligger bakom den attityd som råder.

– När jag läser ett antal artiklar i tidningarna så är det genomgående temat att måla ut Eric som en pajas och ett barn som bara barn gillar så blir jag både ledsen och upprörd över hur vissa svenska journalister jobbar och hur svenska folket hela tiden tillämpar den svenska Jantelagen, skriver Lingman till Nyheter24.

"Mellanmjölk blir så tråkigt"

Särskilt efter Eric Saades framträdande förra tisdagen i populära Allsång på Skansen fick 20-åringen i många tidningar svidande kritik, både för sitt framträdande och sin klädsel.

– Hur ska vi kunna få fram nya artister som går sin egen väg och inte bara intetsägande och profillösa Idolartister om inte media tar dem på allvar, då får vi till slut ett artist-Sverige medbara välkammade, välpolerade, välstrukna artister med vattenkammad snebena, inget ont om det men blir allt mellanmjölk så blir det tråkigt.

Lingman menar att det är Eric Saades sätt att ta plats på scen som sticker många i ögonen.

– Jag tycker det är väldigt tråkigt att vi lever i ett mellanmjölks-verklighet som gör att inte människor och i detta fall artister får gå sin egen väg, klä sig som de vill eller säga vad de vill utanatt kallas för divor eller clowner, men som sagt jag är van och även Eric numera med den svenska Jantelagen.

Skriver utan att lyssna

Enligt Tomas Lingman är många recensenter ute efter att kritisera Eric Saade redan innan de lyssnar på hans musik.

– Jag har läst många recensioner av både Erics skiva och konsert som inte är konstruktiva recensioner, de har bestämt sig från från början att de inte gillar Eric så betyget är redan från början givet.


Källa

//Celine

Postat av: Lina

Jag håller med Lingman. Det är mobbing och inget annat!

2011-08-02 @ 00:39:18
Postat av: Elmira

Samma här! Det är sjukt störande! Aldrig får man vara sig själv..

2011-08-02 @ 12:06:25
Postat av: Anonym

Håller med Lingman !

2011-08-02 @ 13:47:41
Postat av: Sofia

ja håller helt klart med Tomas, blir irriterad på alla dåliga kommentarer om Eric ... speciellt när dom klagar på hur han klär sig osv ... de är ju inte därför han står på scen, de är ju för hans musik för det första! ...



har btw några bilder från Helsingborg på min blogg som ni kan ta om ni vill ! :)

2011-08-02 @ 14:39:36
URL: http://sofiajuliana.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: