Category: Melodifestivalen | 2011-02-20 | 10:22:16

"Eric Saade till Globen"



Favoriten höll för trycket.

Eric Saade och låten ”Popular” fick gå direkt till Globen utan att passera Andra chansen.

– Jag har aldrig varit så lycklig på scenen tidigare, säger han till Nöjesbladet.

Alla tecknen fanns där. Nöjesbladets Markus Larsson hyllade manspojken och konstaterade:

– Det går inte ens att beskriva hur lätt Saade vinner.

När dessutom hela 30 procent av Nöjesbladets läsare tippade honom som segrare i Linköping verkade det hela klart.

Men Eric Saade verkar inte ha tagit ut något i förskott. Det var en märkbart lättad artist som träffade Nöjesbladet i kulisserna efter att segern var klar.

– Jag var så nervös och fick inte allt i numret att funka. Därför är jag glad att publiken röstade på mig.

”Ska fira med grogg”

Sällskap till Globen får Saade av The Playtones vars rockabillyinfluerade ”The King” också föll svenska folket i smaken.

– Vi ska fira med många liter öl och genom att äntligen få umgås med nära och kära, säger bandet.

En av killarna i bandet berättar att de grät bakom scenen efter att finalplatsen var klar.

– Visst har vi ört att folk tippat oss vidare, men vi vågade aldrig tro på det.

Shirley's Angels och Sara Varga tar omvägen via Andra chansen för att försöka kämpa sig ända till finalen i Globen.


//Marina och Malin.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: