Category: Melodifestivalen | 2011-02-19 | 17:05:10

"Jag hyperventilerar"

Här tränar Eric Saade inför sin supershow.
Tillsammans med koreografen Fredrik "Benke" Rydman från Bounce har han tagit fram ett nummer i 200 000 kronorsklassen som ska ta honom till Eurovision Song Contest - och kräver extra säkerhetsföreskrifter på scen. Pressen är stor:
-Jag hyperventilerar, det är som panikångest.
Förra året slog Eric Saade igenom med ett brak när han gjorde entré i tv-rutan med "Manboy" och duschdansen. I år är han tillbaka - och kraven är enorma.
- Nivån den här gången är så mycket högre, både sång och dansmässigt. Om jag går ut och gör samma sak kommer jag inte att komma långt. Nu går jag in för att vinna Eurovision. Jag går in med ett jävlar anamma och jag vill att folket ska veta det, säger han när Expressen som enda tidning får hälsa på i danslokalen.
För att vinna har han satt ihop ett riktigt pangnummer som kräver enorma säkerhetsföreskrifter och som enligt uppgift har kostat runt 200 000 kronor. Dessutom har han lagt stort fokus på dansen.
- Jag dansar i hela numret. Men det kommer inte att vara ett Las Vegas-nummer som det har påståtts. Jag är en popartist, ingen show-artist.

Tränat hårt

Han har tränat oerhört hårt inför sitt nummer. Men de höga kraven har givit honom stresssymptom.
- Jag är så sjukt nervös den här gången. Jag blir stressad och har fått andningsproblem flera gånger. Det är som panikångest och jag hyperventilerar.

"Extremt höga krav"

- Jag är dum mot mig själv ibland och har extremt höga krav, säger Eric och fingrar på det silverhalsband han bär runt halsen med bokstaven "M", för flickvännen Molly Sandén.
De har tidigare stöttat varandra på plats när de har tävlat i festivalen.
-Vi får se om hon kommer, säger Eric hemlighetsfullt.

//Marina och Malin.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: