Category: Melodifestivalen | 2011-02-20 | 18:51:52

"Jag var inte nöjd"



Eric Saade tog en promenadseger rakt in i finalen, men själv var han inte helt tillfreds med framträdandet. Det avancerade dansnumret blev en riktig match, och det var inte förrän resultatet kom som Eric kunde känna sig nöjd. Nu ska de sista detaljerna sättas till den stora dagen. ''När jag gick över scen var jag inte helt nöjd men då har jag mer att ge i Globen'', säger Eric till Poplight.

Favoritskapet på Eric Saade var rekordstort när Melodifestivalen 2011 kom till Linköping. Att flickidolen skulle gå vidare var enligt de allra flesta glasklart och det satte en press på Saade som många skulle haft svårt att hantera. Men själv menar Eric att han tagit favoritskapet med ro – fram till att resultatet skulle presenteras.

– För mig handlade det om att gå av scen och vara nöjd, och det var där min nervositet låg fram till att jag gick ner till greenroom. Där började man tänka på att det kommer ett resultat, och där var det ren tortyr. Jag älskar musik och bedömning av musik är ren tortyr för mig, säger han till Poplight.

Var inte nöjd

Men det blev en finalplats och nu finns det lite att slipa på, enligt Eric. Det svåra dansnumret nådde aldrig perfektion – något som Eric Saade eftersträvar inför Globen.

– Jag har aldrig varit så nära att börja böla på scen! Numret var så extremt svårt så det var en match. När jag gick över scen var jag inte helt nöjd, men då har jag mer att ge i Globen. Där ska jag ge de tio procent som saknades.

Och målet för resan är ännu inte nått – nu vill Eric ta sig till Düsseldorf.

– Jag vill såklart till Tyskland men jag har en utmaning till först och det är Globen.


//Malin.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: