Category: Intervjuer | 2011-01-07 | 10:27:57

Intervju

ERIC SAADE  1.

Det svärmar kring flickidolen Eric Saade just nu. Och så länge en romans varar måste den hållas varm.
Eric öppnar sitt hjärta för oss och delar med sig av sina egna drömmar.


19-åriga popidolen Eric Saade är för dagen klädd i sina resekläder, med svarta solbrillor, spräcklig scarf runt halsen och ljus kepa på huvudet.
– Jag visste inte att jag skulle bli fotad. Så jag behåller brillorna på, annars syns mina hängpåsar under ögonen.
Han gör 40 konserter i sommar vilket tär på även den yngre, 19-åriga, popmusikern. Men trots att musiken tillsammans med kärleken hamnar i det främsta rummet för Eric, förknippas han ofta med sitt utseende.
– Jag brinner ju för musik. Visst blir jag smickrad om någon tycker jag är söt, men det är ännu bättre att de säger ”Shit, vad bra musik du gör”.
Men söt är han ju, det kan ingen säga något om. Perfekt solbränna, vita skinande tänder, framträdande kindben, och så vidare och så vidare.
Du krossar många hjärtan.
– Oj, gör jag. Ja men det är inte meningen. Eller jag hoppas att jag inte krossar några hjärtan, i alla fall. 
Men tjejer som storgråter under konserter är inget ovanligt.
Vad gör du i sådana situationer?
– Jag säger till dem att vara glada istället. Men det är inte lätt. Det är en väldigt konstig känsla när någon börjar gråta, man vet inte riktigt hur man ska bete sig.
Vem drömmer du själv om? Vem är din idol?
– Justin Timberlake, absolut. Han vet vad han gör. Han kan sjunga ett tag, sedan släpper han det och börjar skaka loss.
Eric blev signad som 15-åring, men slog igenom på riktigt efter andraplatsen i årets svenska melodifestival. Hiten Manboy har sedan dess spelats för fullt på de kommersiella radiostationerna.
Hur kom du in på musikspåret?

– Jag har alltid varit en showare, jag är en entertainer i blodet. I skolan hoppade jag alltid runt och dansade, det ligger liksom naturligt i mig.
Under intervjun kommer det fram att han dessutom var en riktig tjejtjusare som liten.
– Jag sprang runt och jagade tjejer redan då, säger han och ler brett.
När var du kär första gången?
– På riktigt var jag kär första gången när jag var 14 år. Det förhållandet varade i nästan två år.
Får du fjärilar i magen när du blir kär?
– Absolut, det tycker jag man måste få, annars är man inte kär.
Sedan öppnade Eric sitt hjärta på riktigt. Så här svarade han på ett kärlekstest vi hittat i en Frida-tidning.

LÄNK

//Celine

Postat av: nadia

sv: asså jag känner henne inte så jätte bra, men vi chattar typ varje dag haha och ja.. du fattar? ;)

2011-01-07 @ 12:38:34
URL: http://nadiafantini.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: