Category: Intervjuer | 2011-01-06 | 15:37:44

Melodifestivalen 2011



Namn: Eric Saade

Bidragets titel: Popular

Upphovsman: Fredrik Kempe

Vilka består din familj av? Mamma, Pappa, och en massa syskon...

Var växte du upp? Helsingborg

Var bor du nu? Stockholm

Vad har du för utbildning? Gymnasiet

Ditt största intresse förutom musiken? Dans och fotboll.

Vilken är din musikaliska förebild/idol? Michael Jackson, Justin Timberlake och Robbie Williams.

Bästa låten ever? Om man älskar musik, och framförallt om du själv skriver musik, så vet man att det är direkt olagligt att välja EN favoritlåt. Helt omöjligt. Finns sjukt mycket bra musik.

Bästa hångellåten? pass..

Kan du dansa? Att dansa är ett sätt att uttrycka sig. Jag älskar dans. Jag dansar nog väldigt streetinfluerat.

Vilken var den första skivan du ägde? En Bryan Adams-platta. Minns dock inte vilken.

Vad är det värsta som har hänt innan/under/efter ett gig? Strömavbrott... Det var faktiskt riktigt illa. Jag satte mig på trummorna för att underhålla publiken medan problemet fixades. Det var ju det enda instrumentet som lät utan ström..

Hur många gånger har du varit med i Melodifestivalen? 1 gång tidigare.

Favoritmat? Libanesisk mat.

Favoritteveprogram/-serie? Kollar sällan på TV.

Favoritsak hemma? Min hemmastudio..

Vad är du rädd för? Att världen går under 2012...

Har du någon last? Musik!

Vad ville du bli när du var liten? Sångare, låtskrivare, och arkitekt faktiskt.

Vad vet vi inte om dig? Ni vet ALLT! som ni får lov att veta...

LÄNK

//Celine



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: