Category: Intervjuer | 2011-03-12 | 14:23:01

Ett ögonblick Eric Saade



Vi träffades här i Globen för ett år sedan efter förra årets final i Melodifestivalen. Hur har året varit?
– Det har varit kul! Det har varit sjukt roligt att få göra det man vill. Framförallt har det betytt mycket att folk har börjat lyssna på ens musik. Jag hållit på i fem år, jag blev signad när jag var 15… Det är kul att folk äntligen fick upp ögonen för det!

När började du jobba med det här numret?
– Januari. Eller jag började skissa på papper i somras men i januari började vi på allvar.

Hur mycket tid har ni lagt ner på det?
– Säkert extremt mycket tid men det är det värt. Det är extremt svårt, det är fortfarande inte perfekt. I ett sådant här nummer som är så här svårt, det blir ju bättre och bättre för varje gång. Det kommer säker vara bättre imorgon än vad det var idag, skulle det gå till Eurovision kommer det säkert vara bättre där än här. Det är så det funkar med ett sådant här nummer.

Du har haft ett hektiskt schema nu fram till finalen. Har du hunnit träffa dina fans någonting?
– Nä, bara så här vinkandes till alla som står här, säger Eric och vinkar till ett stort antal tjejer som dröjt sig kvar i Globen efter genrepet i hopp om att få träffa sin idol.

Kommer de få chansen senare under året att se dig?
– Absolut. Det kommer bli en jättestor sommarturné i Sverige. Premiär på Liseberg den 17 juni, då jävlar!

Lycka till!
– Tack så jättemycket!

//Malin.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: