Category: Melodifestivalen | 2011-03-13 | 19:14:47

Nära ögat, Eric Saade


Eric Saade flydde mitt under tävlingsdramat med glassplitter i ögat.
Men han kom tillbaka som en vinnare och efteråt var han jublande glad över sin dramaseger:
- Det känns helt overkligt.
20-åriga Eric Saade kröntes i går kväll till kung av Melodifestivalen efter att han fått flest poäng både från den internationella juryn - och även från tv-tittarn. Efter sändningen strömmade grattis-sms:en i natt in till vinnaren, och alla ville gratulera. 
Själv ville han tacka - svenska folket:
- Jag vill verkligen tacka alla som röstat. Utan er så hade jag inte varit någonting, säger den nyblivna segraren och ler med hela ansiktet av lycka.

"BARA EN RUTINKONTROLL"

Många tv-tittare undrade under sändningen i går hur det gick för Eric med glassplittret från buren. Själv säger han att det inte var så farligt som det verkade i tv.
- Det var bara en rutinkontroll. Efter framträdandet så sköljde vi ögonen, och tog bort glassplitter från kläderna, säger han efter att tv-kamerorna stängts av. 
Att det i tv verkade som att han var skadad skrattar han åt.
- Det var absolut ingen fara, säger han.


BLEV OSÄKER
Eric berättar att han mot slutet av röstningen, när det till sist stod mellan honom och Danny Saucedo, blev osäker på hur det skulle gå när folk började att jubla när Danny fick sina poäng.
- Efter att Danny hade fått sina röster så kände jag "shit vad hände nu", säger Eric, som dock sekunderna senare insåg att det faktiskt hade gått vägen - i år var det verkligen han som vann hela Melodifestivalen.
Känslorna efter segern var i natt många, och innehöll både förvirring över vad som hänt, ren och skär glädje, och också förvåning:
- Jag är jävligt snurrig nu alltså, det är sjukt konstigt att det här har hänt det här. Att det blev jag!
Nu hoppas Eric på att få ta med sig glasburen även till finalen av Eurovision Song Contest i Düsseldorf i maj.
- Jag hoppas verkligen det. Jag ska göra allt jag kan och kämpa för att få ta den med mig, säger han.

FIRADE MED KÄRLEKEN
I natt firade Eric med kärleken Molly, familjen, låtskrivarna och finalisterna. På frågan vilken tid han i dag ska sätta igång att göra intervjuer som nybakad segrare, skämtar Eric och drar en parallell till sin egna stora idol.
- Jag säger som Zlatan. Det börjar när jag kommer dit... säger Eric leende.

//Malin
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: