Category: Melodifestivalen | 2011-03-14 | 09:24:00

Saades skräck


Saades glädjefirande slutade i schlagerbråk med Christer Björkman.

Sent i natt (igår natt..) kom chockbeskedet att Eric Saades scenshow kan stoppas i Europa-finalen.

– Vi diskuterar just nu alternativ till glasburen, säger Björkman.

Eric Saade står för årets tekniskt mest avancerade nummer. Det spektakulära numret når klimax när han i slutet spränger tolv bomber och tre glasrutor exploderar runt honom.

– Glaset förstärker det jag vill berätta med numret, säger Eric stolt som själv har skapat showen.

BJÖRKMAN TVEKSAM

I natt hann Eric Saade knappt svälja champagnen på efterfesten när han fick chockbeskedet – att glasburen troligen inte får följa med till Eurovision song contest.

Christer Björkman åkte tidigt i morse till Düsseldorf för att diskutera Saades scenshow med EBU som arrangerar Europafinalen.

– Jag kommer att lägga fram frågan om vi får ha med sprängningen av glasburen, men jag är tveksam till om vi får det. Jag gissar att det blir svårt att få göra det, säger han.

Varför skulle de säga nej?

– Jag skulle tro att de bedömer att städningen tar för lång tid, men det här är spekulation. Vi kommer att lägga fram frågan så får vi se vad vi får för svar.

VILL HA VATTENFALL

När Saade konfronteras med uppgiften på efterfesten i natt blir han orolig.

– Jag ska kämpa in i det sista för att få behålla glaset. Jag vill inte ändra något i mitt nummer. Glaset förstärker storyn, säger han.

I stället vill Björkman ersätta sprängningen med Saades vattenfall från scenshowen förra året.

– Han har ju vattenfallet sedan tidigare. Vi ska träffas när jag kommer hem och diskutera och komma fram till vad vi kan göra för något spektakulärt, säger han.

Men Saade gillar inte idén om att återuppliva scenduschen.

– Vattenfallet är en rolig effekt, men det har inget med den här storyn att göra. Det är ingen bra idé, säger Eric.

– Det är viktigt att MTV-känslan är kvar. Det tänker jag inte ändra på. Vi får se hur det blir, avslutar han.

//Malin
Länk.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: