Category: Artiklar | 2011-05-11 | 07:07:00

Bråket mellan Saade och Ryssland trappas upp

DÜSSELDORF. Bråket mellan Eric Saade och den ryska stjärnan Aleksej Vorobjov trappas upp.
Eric Saade säger att Ryssland med flit gör allt för att sabotera för Sverige. - Han snackar så mycket skit, säger Eric Saade som i går vägrade att vara med på bild med sin konkurrent.

Den unge stjärnan Aleksej Vorobjov, 23, tävlar för Ryssland med låten "Get you", skriven av svenska demonproducenten Redone. Ända sedan Eric Saade tidigare i våras var på promotionturné i Ryssland, har relationen mellan de två unga artisterna varit infekterad.

Skräder inte orden

 

De ryska fansen anklagar Eric Saade för att ha stulit idén med glasburen från Aleksej Vorobjov, och under en presskonferens på plats i Düsseldorf i går attackerades Eric Saade hårt av den ryska journalisten Dariya Konurbaeva i frågan.

- Vi gillar inte hur Eric uttrycker sig om vår representant, säger hon.

När Expressen efteråt pratar med Eric Saade om Sverige - Ryssland bråket, skräder han inte sina ord:

- Jag har ju tydligen stulet allt jag gör från honom. Men det intressanta är, att när man går in på youtube... Det numret han gjorde i Ryssland när han presenterades för Eurovision, då hade han ju ett helt annat nummer. Så egentligen är det tvärtom.

 

"Kan väl inte engelska"

 

- Det är han som i princip kopierat oss nu, och gjort en street dance istället för en rysk folkdans. Det tycker jag är lite tråkigt, men samtidigt så snackar han så mycket skit och jag är så trött på det, säger Eric Saade.

Har ni träffats och pratat om detta själva?

- Nej. Ryssar kan väl inte engelska ens.

Eric Saade själv är övertygad om att det handlar om sabotage från Rysslands sida.

- Man ska veta att det är hans management som har startat det här kriget. De vill hålla på med en massa "dirty games" för att få folk att inte rösta på mig. För att de indirekt är rädda för att jag är bättre än honom.

 

Vägrade en bild

 

Tror du att det är så?

- Tror? Jag vet. Jag har all "inside information" och har fått veta det här.

Under välkomstfesten i stadshuset i går märktes Saades irritation mot Vorobjov tydligt. Bland annat vägrade han att vara med på bild tillsammans med sin konkurrent.


P.s! Klicka på länken nedan för att se en intervju med Eric



//Celine


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: