Category: Eurovision Song Contest | 2011-05-16 | 17:10:39

Eric Saade: Shit, vilken bunt.


Här hyllas Eric Saade av läsarna.

Och tackar dem för tredjeplatsen i Eurovision song contest.

– Utan deras stöd hade jag inte kommit hit, säger han.

Det blev en sen natt eller kanske snarare en tidig morgon för Eric Saade, 20.

Klart man måste fira efter att ha tagit Sverige tillbaka till finrummet med låten ”Popular” och kommit trea i Eurovision song contest.

Det var därför en något sliten Eric Saade som landade tillsammans med den svenska delegationen på Arlanda i går kväll. Och firandet kvällen efter den stora finalen blev betydligt lugnare än kvällen innan.

– Jag ska hem i kväll och hyra en rulle, jag ska isolera mig, jag vill inte ens att någon ska veta vad jag gör de kommande två dagarna, säger han.

Under hela söndagen rasade uppåt 400 lyckhälsningar in via Nöjesbladet. Och Saade blev påtagligt berörd när Nöjesbladet lämnade över allihop.

Utan fansen ingenting

– Är det sant? Får jag dem? Shit, vilken bunt. Det är sjukt roligt, det känns som ett kvitto för allt man kämpat för.

Vad säger du till dem som tvivlat på dig?

– Att jag gör min grej oavsett om de gillar det eller inte. De som gillar det gillar det, det är dem jag bryr mig om, de andra skiter jag i.

Samtidigt passar han på att tacka alla tittare för tredjeplatsen.

– Utan deras stöd hade jag inte ens kommit hit, det är tack vare dem jag fick åka och göra det jag ville, utan fansen är man ingenting, säger han.

– Nu ska jag läsa igenom och se vad folk skriver, sen får man väl spara dem i något historiskt fack i något vindförråd och ta fram det här när man är 40 bast, fortsätter han.

Vill du göra om det här?

– Absolut inte. Nu satte jag punkt genom att åka till Europa och krossa.

//Malin
LÄNK.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: