Category: Eurovision Song Contest | 2011-05-15 | 12:50:47

Revanschen


Han blev inte etta – men är en vinnare ändå.

Eric Saade tog en tredjeplats och blev populär i hela Europa.

– Jag är så lycklig, bästa sedan 1999!, säger Eric Saade till Nöjesbladet efter succén.

Det kändes som en seger redan i torsdags när Eric Saade gick vidare till finalen.

Minnet från de senaste årens fiaskon bleknade.

Men så kom lördagen och finalen.

Tänk om Eric Saades triumf skulle bli kortvarig. Tänk om han inte skulle få några poäng. Skulle Sverige kunna återhämta sig från ännu ett schlagerfiasko?

"Han ser livrädd ut"

De oroliga fick det värre när Eric Saade gick upp på scenen, bara en skugga av sitt vanligen så kaxiga jag.

– Saade ser ju livrädd ut..., skriver signaturen Oscar.

Men sedan hände något. Saade började hitta kamerorna. Sjöng starkare. Krossade buren. Hoppade och jublade när han var klar.

– He's on FIRE! Fan vad bra Eric!, skriver Lajsi.

På Nöjesbladet.se hyllades han av läsarna. 30 procent tyckte att framträdandet var "riktigt bra!", 17 procent att det var "världsklass!".

– Hatade att han vann melodifestivalen och stör mig sanslöst på honom, men idag får jag lägga mig, han gjorde det!, skriver Linnéa.

Europa höll med.

Tävlade om förstaplatsen

Det var spännande ända till slutet. Tolvorna var få, men poängen samlades på hög. Saade låg till och från på förstaplats och tävlade om de högsta placeringarna.

Till sist blev ändå Azerbajdzjans försprång för stort. Italien stal andraplatsen i den sista poängutdelningen.

Det blev ingen förstaplacering för Eric Saade. Men med en tredjeplats visade han till sist att Sverige fortfarande hör hemma i Eurovisions-toppskikt.

– Jag är så lycklig, bästa sedan 1999! Jag hade hoppats på topp tio, säger Eric Saade till Nöjesbladet efter sändningen.

Hur ska du fira i natt?

– Jag vet inte, jag ska ge massa intervjuer först.

– Sverige har fått ett kvitto på att vi inte är chanslösa i Eurovision. Kom ihåg det nästa år, skriver Nöjesbladets schlagerexpert Markus Larsson.

Och kanske ännu viktigare för Saade.

Han är äntligen populär.


//Malin.
LÄNK.

Postat av: emma

Haha vad söt eric är där, han verkar lite småfull :D:D Gulligt <3<3

2011-05-15 @ 16:04:54
Postat av: issa

hahah va söt han är ! ;o

hihi bara liiite småfull sådär hahah han är såå gullig ! <3

ericsaadeärsötastihelavärlden.se ? ;D hahah

2011-05-15 @ 19:48:54
Postat av: Kim Wegstedt

Hej! vad spännande dina inlägg är. lär med all säkerhet läsa lite mer! :) Hoppas du har en bra vardag =)

2011-06-28 @ 03:18:28
URL: http://jade.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: