Category: Artiklar | 2011-05-11 | 21:56:39

Saade: Det kan gå hur fan som helst

Norge fick ett chockbesked i går kväll när Stella Mwangi åkte ur Eurovision song contest. ”Norge borde vara i final men man vet aldrig någonting i den här tävlingen”, säger Eric Saade.

Saade chockades i natt av Norges fiasko.

Nu tvivlar han på Sveriges chanser.

– Det kan gå hur fan som helst, säger han.


Hon var förhandstippad – och Eric Saades personliga favorit.

Men den ”Haba, haba”-sjungande norskan Stella Mwangi röstades inte vidare till final i går kväll.

Efter direktsändningen är Saade nervös inför sin egen semifinal i morgon kväll.

– Norge borde vara i final men man vet aldrig någonting i den här tävlingen. Det kan gå hur fan som helst på torsdag. Efter i kväll blir jag mindre och mindre intresserad av resultatet. Det känns irrelevant när det blir så konstiga resultat, säger Saade sent i natt.

Eric Saade gav sin favorit Stella en kärleksförklaring innan första semifinalen.

– Det enda jag bryr mig om är att Norge ska gå till final. Hon ser ut som en fotomodell och är sjukt snygg. Hon har det man inte kan köpa för pengar, sa Eric.

”Man vet aldrig”

Presskåren flockas kring en chockad före detta Eurovisionvinnare, Alexander Rybak, som följt sändningen från presscentret.

– Stella är den som har fått mest uppmärksamhet och de senaste veckorna har bara handlat om ”Haba, haba” i medierna så visst är det konstigt, säger Rybak som är en del av den norska delegationen.

Han har tidigare sågat Saade och kallat svenska Melodifestivalen för glammig.

– I Erics nummer är allt inövat in i minsta detalj, men det var även Norges. Så nu vet jag inte hur det går för Eric heller. Jag hoppas att han går vidare, men man vet aldrig med Eurovision, säger Rybak.

”Packa ihop, Saade”

Tidigare i veckan totalsågade norska Dagbladets recensent Eric Saades show.

”Eric Saade vill bli populär, och det har han väl redan blivit. Så varför inte packa ihop och åka hem redan i kväll”, skrevAnders Grønneberg och gav ”Popular” lägsta betyg, en etta.

Eric svarar på den norska kritiken:

– Jag bryr mig inte om det. Mitt enda svar till honom är – vem fan är du?

Besviken

I går kväll var det i stället en Stella i tårar som fick packa sina väskor och åka hem.

Ett chockbesked för Norge.

– Självklart är jag besviken, men detta har varit en fantastisk resa, säger Stella Mwangi till Nöjesbladet sent i natt.

 


LÄNK

//Celine

 



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: