Category: Artiklar | 2011-05-11 | 12:16:00

Saade hånar ryske rivalen

Eurovision-bråket trissas upp – nu går Eric till attack


DÜSSELDORF. Plagiatanklagelserna mot Eric

Saades explosiva scenshow fortsätter.

Nu går svensken till motattack – och hånar ryssen Alexey Vorobyov öppet inför fansen.

– Han kanske tror att han är en superstjärna, men det är han inte, säger Saade.


Relationen mellan

Eric Saade, 20, och den ryske artisten Alexey Vorobyov, 23, blir allt mer ansträngd.

Det började redan i april då Alexey ska ha stoppat Eric från en rysk tv-show samt anklagat Saade för plagiat.

Bara dagar innan Erics semifinal infekteras

bråket ytterligare. På presskonferensen

i går anklagade en rysk journalist återigen Saade för att ha snott idén med glasburen från en av ryssens tidigare shower. Det triggade i gång Saade, som underhöll fansen och pressen med sin sylvassa tunga.

”Inte hört talas om”

– Han kanske tror att han är en superstjärna, men det är han inte. Han är bara en kille i Ryssland som jag inte hört talas om tidigare ...

Bakom konkurrenten Vorobyovs bidrag ”Get you” finns ett fullfjädrat svenskt team bestående av röstcoachen Kishti Tomita, hennes före detta ”Idol”-kollega managern

Peter Swartling, demonproducenten RedOne samt svenska dansare.

– Jag har den bästa koreografen från Sverige. Den ryske killen har också en svensk koreograf, men hon är inte lika bra, fortsätter Eric Saade leende.

Publiken skrattar.

Efter presskonferensen fick Nöjesbladet en egen pratstund med Saade.

– Det är extremt kul att Alex tror att jag har snott min show från honom, säger han.

Alexey bjöd i veckan in Eric till en rysk fest.

Ska du gå?

– Absolut inte. Jag hade inte gått även om jag haft tid. Sorry, men så är det bara, säger Eric.

”Jag var också arg”

I går kväll befann sig rivalerna på samma officiella fest på Tonhalle i Düsseldorf. Alexey äntrade röda mattan med sin hund Elvis – och berättade att han försökt bli vän med Eric.

– Men jag kan inte tvinga

honom, det är hans beslut. Om han är arg så är det för att han är lite yngre. När jag var tjugo var jag också arg på allt, säger 23-åringen till Nöjesbladet.

 

Klicka här för att se presskonferensen med Eric!

 

LÄNK

 

//Celine



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: