Category: Artiklar | 2013-08-18 | 22:13:35

"Plastig Eric Saade är inte trovärdig"

 
När jag läste den här artikeln blev jag både besviken, ledsen och irriterad. Jag tycker det är enormt synd att svenska folket inte förstår vilken otroligt begåvad artist vi faktiskt har i Sverige. När dom i artikeln skriver "....försökt tuffa till sig på senaste skivan för att nå en äldre målgrupp än mellanstadiediscot. Men publiken är fortsatt mycket ung." kan jag inte annat än bara skaka på huvudet. Eric har jobbat otroligt hårt med sina nya låtar och har gjort dom väldigt personliga. Visst har han ändrat sin musikstil lite, men bara åt det bättre enligt mig. Men om man läser mellan raderna, så förstår man att dom menar att han försöker att komma upp till Justin Bieber eller någon annar artists nivå, men inte lyckas. Jag tycker det är synd att dom inte kan släppa Manboy-stämpeln och istället faktiskt titta på vad Eric gör idag. Eric har utvecklas något otroligt under de här åren. När jag läste "....Musiken halkar efter och blir ofta en plastig, anonym massa av dunkande beats. När Eric Saade bjuder på kommande singeln ”Forgive me” blir plastigheten näst intill obehaglig" blev jag bara ledsen och besviken över hur dom kan säga så om låten som är som djupast, som verkligen har en story från Erics liv. Jag tycker det är på tiden att  journalisterna och svenska folket faktiskt tar och börjar öppna ögonen!

Postat av: Tant Karin

Hej!

Jag är en vuxen kvinna som gillar Eric Saade. Och jag vet att jag är långt ifrån ensam om att vara äldre och ett fan. Det finns många av oss, bara så att du vet.

Det här som du skriver om är verkligen osmakligt och jag mår själv lite illa när jag läser den här typen av icke-recensioner. För det är egentligen ingen recension, det är bara oerhört barnsligt och ingenting att bry sig om.

Sverige är ett trasigt land, där hat och smutskastning har blivit vardagsmat. Men man ska inte vänja sig vid sånt. Därför blir jag glad när jag läser vad du och andra skriver om Eric. Ni står på er och ni låter er inte styras. Bra!

Kram från den äldre generationen!

2013-08-18 @ 22:47:42
Postat av: Josse

Håller helt me dig!
Varför kan de inte bara acceptera Eric, det är som vad han än gör så ska de hitta någonting att klaga på.
Jag tycker han har blivit en helt annan person efter ja lyssnat på de nya låtarna och man märker att de är mer personligt och betyder mycket för honom.
Varför kan man inte som du säger "ManBoy- Eric" ..

2013-08-18 @ 22:48:35
Postat av: Linnea

Sjukt bra skrivet och jag håller med dig i allt du skrev

2013-08-19 @ 13:30:33
Postat av: Johanna

Den person som har skrivit det där är helt ute och cyklar. Eric har utvecklats jättemycket under de tre åren som jag nu har följt honom. Han är lika bra som han var i Melodifestivalen 2010, då jag "hittade honom". Vad han gör så är han lika bra som alltid.
De här journalisterna bör dunka hans underbara musik i några timmar och läsa på lite. De är nog efter med allt, tyvärr...

2013-08-19 @ 20:03:32
URL: http://ridkompisar.blogg.se
Postat av: Josse

Sista meningen blev lite fel ;) ska stå varför kan man inte bara släppa "ManBoy- Eric" :)

2013-08-19 @ 22:07:22
Postat av: tjej

Hur hemskt att läsa hela texten. Så fel att Eric inte värderas

2013-08-20 @ 13:47:23
Postat av: Ewa


- ”.försökt tuffa till sig på senaste skivan”...han har varit tuff hela tiden, vi har bl a ”Backseat” och många andra låtar som är tuffa.
- ” plastigheten näst intill obehaglig”..känns det så, är det kanske dags för ett läkarbesök.
Är det bara Eric som är ”plastig” inom hela världens musikbransch och vad menas med plastighet här?
- ”står han där i vitt linne och solbrillor, precis som Justin Bieber”...Så alla som har vitt linne och solglasögon försöker efterlikna Bieber? Eric har ju glasögon för sin närsynthets skull och är inte ens något fan av Bieber.
Vad finns då för bra musik enligt denna plastighets-kultur-skrivare? Tror denne inte är nöjd med något, utan har som regel, att skriva ner allt denne kommer åt.

Svar: Bra skrivet!
ericsaadedaily.blogg.se

2013-08-31 @ 11:51:05
Postat av: emelie

aså så 7kt irriterande!!! showen var inte alls en obehaglig känsla. jag var där och jag tycker att Eric inte kunde ha gjort det mycket underbarare än vad det var. journalister är så himla trög tänkta!!!

2013-09-28 @ 14:06:31

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: