Category: Artiklar | 2013-08-22 | 17:41:00

Saade talar ut om misären efter Molly: ”Var svinig”

 
 
 

Eric Saade är tillbaka med en mörkare platta. Nu berättar han om misären och det hårda festandet efter uppbrottet från Molly Sandén.

– Jag blev svinig, säger han till Nöjesbladet.

Efter en turbulent vår står musiken i fokus för Eric Saade, 22.

På nya albumet ”Forgive me” gör han upp med uppbrottet från Molly Sandén, 21.

– Det är mitt första riktigt ärliga album. Jag har aldrig vågat blotta mig. Skivan handlar om att gå från misär till att vara lycklig. Jag pratar mycket om mitt dåvarande förhållande. Det har jag aldrig gjort. Det var skönt att ventilera, säger han till Nöjesbladet.

"Jag var inte lycklig"

Att albumet skulle få en så personlig prägel var självklart.

Han hade inget val.

– Det var mitt i allt kaos. Jag var inte lycklig när jag skrev det, säger han.

Tiden efter uppbrottet var Eric vilsen.

– Jag var singel och visste inte vad jag skulle göra. Då blev jag svinig, och fick tunnelseende.

- Svinig?

– Man blir ego när man är singel. Jävligt ego. Och jag gillar inte det.

- Hur såg ditt liv ut då?

– Jag var olycklig och väldigt stängd. Jag träffade inte så mycket folk. Sedan blev det tvärtom en period. Jag blev singel och var ute och festade hela tiden.

Vändningen kom när Eric inte längre kände igen sitt eget beteende.

– Jag är ju ingen festkille. Jag blev konstig. Jag stängde in mig på dagarna och gick ut på kvällarna. Det var en av mina mörka perioder. Det tog sin tid att inse. Men det är inte så kul att vakna bakis varje morgon, och känna sig sliten.

När Molly Sandén i vintras blev ihop med Danny Saucedo började journalister att ringa.

Erics svar?

– Mediahoror, twittrade han.

"Jag tänkte inte" 

I dag uttrycker han sig något mildare.

– Jag slängde säkert ur mig en del saker som inte är bra.  Jag var skitförbannad och tänkte inte. Men alla har känslor. Nu har jag fått ur mig en del av dem på albumet. Då har jag kunnat hålla käften, säger han.

- Hur känns det att Molly ska lyssna på albumet?

– Det är lite weird, men det har jag inte tänkt på. Fan, du skulle inte ha sagt så. Men vi vet väl var vi har varandra ändå. Och hon har ju hört några låtar.

Källa


När jag läste och såg den här intervjun med Eric högg det till lite i hjärtat. Som fan vill jag inget annat än se Eric lycklig och glad. Det är så hemskt att veta att han mådde så dåligt under en period. Men jag tycker att han har varit så otroligt stark under den tiden och inte gjort något annat än spitt glädje till oss fans, trotts att han själv mådde så dåligt. På något sätt har man kommit nära Eric. Man vet mycket om honom och efter att jag träffat honom ett antal gånger känns det nästan som att man känner honom och att han är som en vän. Vän är lite att ta i, men ni förstår kanske vad jag menar? Jag vill inget annat än att se honom lycklig. Det är samma sak som att se någon familjemedlem eller en vän ledsen. Det är hemskt. Jag vill bara kunna ge honom en stor kram och på något sätt finnas där för honom. Det är dock svårt att veta vad och hur man ska göra det. Det är helt enkelt så att när han är ledsen är jag ledsen och när han är glad är jag glad. Det finns inget bättre än att se Eric med ett stort leende och veta att han är lycklig och jag vill göra allt jag kan för att göra honom det. 



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: