Category: | 2013-07-23 | 10:59:10

Eric blir hyllad

 
 

Ni vet den där Eric Saade? 
Den där Saade som ni kan se på RIX FM festival i augusti? Den där snygga skåningen? JA, den Saade? Låt oss prata lite om den där Saade som folk så glatt gillar att disskutera och spekulera vilt kring.

Mr.Saade  och jag är ifrån samma "hoods", som alla coola kids säger nuförtiden, och eftersom att jag är en flitig konsertfotograf så var det såklart givet att jag skulle finnas på plats när Eric kickade igång sin turné i slutet på maj här i Helsingborg. Egentligen finns det inte mer att säga om hans nya turné Coming Home än oj. Ett oj i alla positiva välmeningar som finns. Efter den kvällen den 25 maj tar jag tillbaka allt skeptiskt jag någonsin yttrat om Saade. Mitt starkaste minne ifrån konserten är de öronbedövande skriken ifrån en publik på 13 000 människor när en viss kille knäppte upp skjortan, men bakom alla skrik och tårar ifrån lyckliga fans så stod en minst lika lycklig, och för att inte glömma stolt, Eric Saade på scen. Och vilken show det bjöds på. Himmel. Koregraferade nummer bättre än någonsin, en Eric snyggare än någonsin, ett mikrofonstativ coolare än någonsin, musik bättre än någonsin och en stämning & allsång bland publik bättre än jag någonsin hört. Jag måste säga att jag tycker att Eric har utvecklats otroligt mycket både som artist och som person sista tiden och vad finns det kvar att säga mer än att lyfta på hatten och säga grattis till en GRYM turné?

Jag är så glad över att Eric kommer att följa med oss och uppträda för er med RIX FM festival på några turnéstopp i sommar men trots det tycker jag att ni borde kolla upp hans sommarturné, vill ni se vilka städer han kommer till så hittar ni det lätt & smidigt här; www.ericsaade.com.'

Om det är några där ute som har möjlighet att ta sig till Skåne (eller rent av kanske bor i mina och Saades "hoods"?) så tycker jag att ni ska gå och se hans konsert på Amiralen i Malmö imorgonkväll, fredag 19.00. Det går att förköpa biljetter genom att klicka HÄR. Det är värt varenda minut av er tid. Jag lovar.


Det är inte ofta man får läsa recensioner som denna om Eric, vilket jag tycker är väldigt synd. Blev så otroligt glad när jag läste den här texten. Äntligen är det någon som verkligen öppnat ögonen och ser vad Eric gör. Eric förtjänar all god response som bara går. Det är inte många som klarar av att göra det Eric gör. Jag förstår mig fotfarande inte på hur han kan sjunga så perfekt samtidigt som han dansar. Vi alla vet hur andfådd man blir när man dansar och sjunger samtidigt. Det är så typiskt svenskar att stämpla folk direkt och inte ändra den stämpeln no matter what. Alla ser hononom fortfarande som den Manboy som sjöng i Melo 2010. Jag tycker bara det är synd att folk inte förstår vilken begåvad artist han faktiskt är. Men när jag läste den här texten blev jag bara så glad och kände mig som ett väldigt stolt fan!  



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: