Category: Artiklar | 2013-05-12 | 14:14:00

Eric Saade blir Petra Medes sidekick

Eric Saade kommer att dyka upp i Eurovision Song Contest nästa helg. "Jag är helt enkelt sidekick till Petra under själva röstningen, vilket är jävligt kul. Hon skulle kunna vara min morsa liksom", säger han. Foto: SVEN LINDWALL/GUNNAR SEIJBOLD
 

Den stjärnspäckade uppställningen inför Eurovision Song Contest nästa helg fortsätter. Expressen kan i dag avslöja att Eric Saade blir sidekick till programledaren Petra Mede.
- Eurovision är ju sjukt mycket större än Melodifestivalen, säger han.

För tre år sedan läste Eric Saadeupp Sveriges röster i programmet. Ett år senare kom han på tredje plats i Eurovision Song Contest i Düsseldorf. Nästa helg blir han sidekick till Petra Mede. Han kommer att ansvara för green room, som i år är i en helt separat arena med en publik på 800 personer.

- Jag är helt enkelt sidekick till Petra under själva röstningen, vilket är jävligt kul. Hon skulle kunna vara min morsa liksom.

Han är noga med att understryka att han kommer att vara just artist, och inte programledare.

"Vårt drömnamn"

- Det kommer att märkas att det inte är en programledare som står där utan en sångare. Det kommer inte att vara formellt och stelt på något sätt alls.

- Det är inget manus som jag behöver läsa utantill, utan det kommer att bli ganska avslappnat.

Det är inte första gången SVT väljer artister till att leda program. Senast i Melodifestivalen i vintras var ju Eric Saades tidigare Melodifestivalen-konkurrentDanny Saucedo programledare.

- Men det var mer en tydlig programledarroll än det som jag kommer att göra. SVT ville ha en popartist till den här posten i showen. Någon med erfarenhet av situationen, och det har ju jag eftersom jag satt där i green room i Düsseldorf.

Christer Björkman, show producer, är helnöjd med värvningen.

- Han var vårt drömnamn och vi är glada att han tackade ja, säger han och fortsätter:

- Vi vill skapa mer spänning än flams. Att ha en värd där inne som faktiskt har suttit där väldigt nyss och vet hur det känns att sitta där med nerver och allt vad det innebär, det kändes väldigt naturligt.

Källa



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: