Category: Intervjuer | 2011-03-14 | 17:04:39

Eric Saade backar med glasburen

Eric Saade klarar sig utan splitter.

Nu planerar han nya superscenen.

– Jag är helt rätt artist för att steka glaset, säger han.

Efter finalen i lördags fick Eric Saade, 20, chockbeskedet att glasburen, som sprängs i slutet av hans spektakulära scenframträdande, troligen inte får följa med till Eurovision song contest i Düsseldorf.

– Jag ska kämpa in i det sista för att få behålla glaset. Jag vill inte ändra något i mitt nummer. Glaset förstärker storyn, sa han då till Nöjesbladet.

BILLIGT & DYRT

Men i går gjorde han en helomvändning.

– Glas eller ej spelar ingen roll. Jag är helt rätt artist för att steka glaset. Jag skulle kunna ha mycket fler idéer för att jag är sån som människa. Det viktiga är den dramaturgiska uppbyggnaden, säger han.

Vilka alternativ ser du?

– Det tänker jag inte gå in på, men jag har redan tusen idéer. Både billiga och dyra, vi får se vad det blir, säger han.

VILL LOTTA BIDRAGEN

Men det finns en liten chans att glasburen godkänns – om Sveriges bidrag hamnar sist i turlistan.

– De vill lotta bidragen. Om jag inte hamnar sist blir det ett problem. Då får man ha en annan idé med numret, säger Eric Saade.

I går åkte Christer Björkman till Düsseldorf för att diskutera Eric Saades scenshow med EBU som arrangerar Europafinalen.

Nöjesbladet har sökt honom utan framgång.


//Malin.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: