Category: Intervjuer | 2011-03-14 | 16:58:23

Eric Saade: ”Jag är Zlatan anamma”


Eric Saade riktar kritik mot de senaste årens melodifestivalvinnare.

Nu ska han ta revansch för den långa raden av fiaskon.

– Man måste våga vara hård och inte le hela jävla tiden, säger han.

Två timmar. Så länge fick Eric Saade, 20, sova innan väckarklockan ringde klockan sju på Globen-hotellet i går.

Det blev en lång festnatt – med några få glas champagne – men sömnbristen har gjort honom krasslig.

När Nöjesbladet träffar honom på Radisson SAS hotell vid Stockholms central oroar han sig för spelningen på Sergels torg några timmar senare.

– Jag kommer inte att kunna ta en ton. Mina stämband är för svullna, säger han.

"BARA BÖRJAN"

Först i morgon får han vila ut efter hektiska dagar fyllda med intervjuer. I maj flyger han till Düsseldorf.

– Det skulle vara en jävla succé om jag gick till final eftersom det gick som det gick förra året. Det är klart att man jobbar lite i uppförsbacke på grund av det. Nu måste jag få tillbaka dem som röstade på Sverige förr i tiden, säger han.

Eric Saade menar att tidigare Sverige-vinnare inte har haft tillräckligt moderna framträdanden och att det är därför som det har gått som det har gått.

– Jag är ung och det här är bara början på min karriär vilket känns helt sjukt. Men det gör också att det blir modernt. Vi har ofta skickat jätteerfarna duktiga artister. Problemet har varit att svenska artister har en tendens att inte uppdatera sig i sounden, säger han.

"INTE VARA FOLKLIG"

Hur sticker du ut mot de andra Sverige-vinnarna?

– Det måste kännas internationellt och jävligt MTV. Man måste våga vara hård och inte le hela jävla tiden. Det är första gången som Sverige har skickat något som är lite ”Zlatan anamma”, säger Eric Saade som inte vill gå in på vilka artister han jämför sig med.

– Det är svårt att svara på. Jag försöker bara ha karaktär och inte vara folklig utan behålla hårdheten i numret, säger han.

//Malin.
Länk.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: