Category: Melodifestivalen | 2011-03-12 | 16:20:47

Poplight

Poplightredaktionen: Eric Saade är bäst i melodifestivalen 2011!


Eric Saade, Melodifestivalen 2011

 

Poplights redaktion har sagt sitt – skicka Eric Saade till Düsseldorf! Flickidolen krossar allt motstånd och är den stora favoriten bland våra redaktörer, skribenter och fotografer. På de övriga pallplatserna finner vi och Swingfly och Danny – men det är inte något startfält som imponerar.

Precis som tidigare år har delar av Poplight-redaktionen fått dela ut poäng till de bidrag de gillar mest. Poängen som delats ut är 1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12, där 12:an går till den man tycker bäst om.

Här nedan kan du se hela poängtabellen, som följs av vinnarmotiveringarna



12 poäng till Eric Saade med "Popular"


Mattias Bolander:
Sverige behöver ett upptempobidrag som sticker ut. "Popular" är väldigt trall- och dansvänlig, både modern och traditionell, inte för mainstream och har en bra show med ESC-nyhet (glaskross). Eric Saade är snygg och charmig, och suger sig igenom tv-skärmen in hos publiken.

Anna-Sofia Pehrson: Herregud vilken lam final det är. Jag vill nästan gråta över att jag ger poäng till The Playtones. Fattar ni, THE PLAYTONES! Nåja, tolvan är ändå solklar. Eric Saade är det bästa att skicka till Düsseldorf trots att jag får skamsköljningar när han krossar glasburen.

Madelene Fredriksson: Min självklara 12-poängare är inte ens i finalen, likt många andra bra låtar som redan åkt ut. Jag lägger min röst på Eric Saade för att jag tror att det är bra ESC-material. Kanske ska man satsa på duschen istället och inte glasburen i Düsseldorf om han vinner?

Johanna Friis: Efter att ha följt Melodifestivalen för första gången på distans och utan att veta mycket om odds och tippningar inför finalen, så känns Saade som en vinnare i ett relativt svagt startfält (där både Love Generation och Loreen borde ha varit med). "Popular" vinner på show, utstrålning och en bra refräng - ESC-material jag absolut skulle stötta i Düsseldorf hemma i soffan i maj.

Jenny Staaf: Jag har aldrig brytt mig så lite om en final som jag gör i år. Inte ett enda bidrag i finalen brinner jag för. Att jag sätter Eric Saade som etta beror på att jag tror han funkar i ESC - tror nog småtjejerna ute i Europa tycker att han är supersöt precis som småtjejerna i Sverige. Låten är också helt ok - men låååångt ifrån den bästa i årets melodifestival!

Christofer Lindsten: Eric Saade, Swingfly och Danny är de tre bästa i finalen. Eric vinner på en bättre melodi, spektakulärt scennummer och ungdomlig hunger.

Isabella Fröderberg: Jag håller med så många, jag har aldrig brytt mig så lite i en final! Att ge Saade 12:an känns dock självklart, redan vid introt i deltävlingen kändes det som det var den första låten med tydlig livsglädje. Många andra låtar har kommit igång efter ett par genomlyssningar, som Loreen exempelvis, men den här kändes "han vinner" innan han ens tagit ton. Även om det tar emot att erkänna att det var just Saade som fick mig att känna denna känsla... Jag tror också han kommer fungera hyfsat i ESC eftersom han samlade på sig en europeisk fanskara eftet att ha läst sveriges poäng, och den fanskaran är ju uppenbarligen några som kollar på ESC. ;)


LÄNK


//Celine

Postat av: Stina

Sv: Japp, det ska jag! Ska du? Jag förmodar att du hejar på Eric Saade =)

2011-03-12 @ 17:04:21
URL: http://stinabelle.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: