Category: Melodifestivalen | 2011-02-21 | 16:00:00

Saade laddar för Globen



Ena dagen glädjerus och nervanfall - dagen efter återhämtning med en promenad i solen. 
Nu laddar favoriten Eric Saade om inför den stora drabbningen i Globen. 
- Danny blir helt klart farlig, säger popstjärnan.

Expressen pratar med en nyvaken stjärna som är trött efter segerfesten. Natten blev sen och han längtar efter god mat och lugn och ro.
- Jag har knappt hunnit landa. Det känns fortfarande overkligt, men fantastiskt, säger Eric Saade.

HADE DU INTE VÄNTAT DIG DET HÄR?
- Nej, man kan inte ha några förväntningar när det gäller det här. Musik är en smaksak och man vet inte vad folk gillar det här året.
Eric var inte helt nöjd med insatsen och ska toppa numret fram till finalen i Globen den 12 mars:
- Det ska bli tajtare och sången ska bli bättre. Jag kan ge tio procent mer. 
Men mest av allt ska han ta det lugnt, och tänka på andra låtar.

"SEDAN MEDELTIDEN"
- Jag håller på med nästa album. Det är ett bra sätt att slappna av på, att skriva nya låtar.
Största konkurrenten i finalen tror han blir Danny.
- Danny är helt fantastisk. Hans låt är grym och han är grym. Jag var imponerad av honom i Luleå.
Efter tävlingen kom uppgifter om att Eric Saades låt kunde laddas ner på Pirate Bay. 
Dessutom höjdes röster om att "Popular" skulle vara ett plagiat på bland annat Anders Glennmarks "Kall som is" och Lili och Sussies "Oh mama".
- Man blir så trött på de där diskussionerna, säger Eric och suckar.
- Musik har skrivits sedan Medeltiden liksom. Du kan googla eller youtuba varenda låt och hitta tre-fyra rader som är lika någon annan. Jag tycker inte ens att det är värt en diskussion.


//Malin.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: