Category: Melodifestivalen | 2011-03-10 | 22:10:21

Eric Saade - det brast i allt


Han snubblade på mållinjen i fjol och blev missnöjd med framträdandet som tog honom vidare från Linköping. Lördagens final betyder revansch för Eric Saade, som nu hoppas sätta varenda detalj i numret. ''Det får inte bli som i Linköping, där brast det i allt'' säger Saade till Poplight.

Han imponerade med sitt avancerade dansnummer och gick raka vägen till final – men Eric Saade var inte nöjd med sitt framträdande i Linköping.
– Jag hade inte fokus, det brast i allting. Sång, dans, det får inte hända, berättar han för Poplight.

"Hände i stunden"
Men vad som hände går inte att sätta fingret på. Eric tappade fokus, och efter att ha klivit av scen i Cloetta Center var känslan allt annat än positiv.
– Jag har aldrig varit så nära att börja böla på scen! Numret var så extremt svårt så det var en match. När jag gick av scen var jag inte helt nöjd, sade han då.
Vad var det som hände?
– Jag har repat mycket, men jag tror egentligen att vi kunde det bra i Linköping. Det var något som hände i stunden. Nu ska det inte bli så.

"En ny chans"
Men nu hoppas Eric att han ska få revansch. Tre veckor har gått sedan avancemanget och förutom fler repetitioner har finalnerven infunnit sig. Nu vill Eric ge allt.
– Jag vänder det till något positivt och ser det som att jag får en chans att göra det bättre. Det är klart att jag vill vinna, jag hade inte varit med annars. Jag vill vinna Eurovision!

//Malin.
Länk.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: