Category: Artiklar | 2011-05-09 | 20:56:56

Eric Saade nära skrota glasburen

Eric Saade är trött på glaskrossandet i Eurovision Song Contest 2011 i Düsseldorf

 

Eric Saade var nära att skrota glasburen i Eurovision. Efter problemen att krossa rutan på repetitionerna kände han att mediefokus hamnade på fel sak. Nu berättar han för Poplight att han var nära att ta bort glaset helt för att ge mer plats åt låten. Hade det inte varit för fansen hade glasburen slopats.

Rubrikerna om Eric Saades glasbur har varit många inför Eurovision Song Contest i Düsseldorf. Kommer han att få ha buren med sig, och vad händer om den inte sprängs?

Men nu har Eric tröttnat på snacket om glasrutan. Han menar att den tar fokus från vad som faktiskt är viktigt och berättar nu för Poplight att det gått så långt att han nästan valde att slopa specialeffekten.

– Det har varit väldigt mycket fokus på det här med glasburen vilket jag inte alls förstår. Det är en millisekund av det jag gör på scenen, för mig är låten och uttrycket i mitt performance väldigt mycket viktigare. Jag var nära att skippa glasburen för någon dag sedan. Jag kände att vad ska vi med den till, det är det enda folk snackar om.

För att folk lägger för mycket fokus på det?

– Precis, och det är inte det jag lägger mitt fokus på. Jag tror att folk har fel uppfattning av vad jag är här för. Jag känner att vi som jobbar med det här är mycket seriösare än så, det här handlar om en låt och inte en vägg som ska gå sönder.

 

Behåller den för fansen

Men den som vill se glaskross på torsdag behöver inte oroa sig. Eric lovar att glasrutan kommer att vara kvar – för fansens skull.

– Sedan kände vi självklart att det var det här folk röstade på och man vill ge dem samma sak tillbaka. Därför har vi exakt samma koreografi och samma grej med den krossade rutan.

Om det inte hade varit för den aspekten, hade du kunnat skrota glasburen då?

– Absolut.


LÄNK
//Celine


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: