Category: Artiklar | 2011-11-02 | 10:34:45

Eric Saade hälsar på igen

Eric Saade och Tara. Foto: Per Palmqvist/SR

Hatt och hörlurar är injte alltid så enkelt, men Eric löser det galant. Foto: Per Palmqvist/SR

Redan som 13-åring skrev Eric egna låttexter och inom en snar framtid blev han upptäckt och hans karrär tog fart och 15-åring skrev Eric på sitt första skivkontrakt för pojkbandet What's up samtidigt inledde han också ett samarbete med Disney Channels där han blev programledare för Camp Rock.


2010 medverkade Eric i Melodifestivalen med låten Manboy där han tog sig till final och slutade som trea, å bara ett år senare medverkade han igen med låten Popular då han vann det hela och gick vidare till Eurovision Song Contest och slutade även där trea. Resten är, historia.

Nu är Eric aktuell med singeln  "Hotter than Fire"  där han gästas av sångerskan Dev och i slutet av november släpps Erics tredja album "Saade Vol. 2"...

 

Källa

//Celine

Postat av: Marre!

Trött? :)

2011-11-02 @ 11:12:16
Postat av: Emma

hej, jag har precis skaffat en blogg där jag skriver en novell om Eric och jag skulle bli jätte glad om ni kunde länka mig i inlägg och gärna kommentera vad ni tycker på min blogg :)

tack i förhand!

2011-11-02 @ 13:28:36
URL: http://saadestoory.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: