Category: Artiklar | 2011-09-26 | 20:24:18

”Har ingen kontakt med Saade”

Inte pratat Robin Stjernberg uppträder i måndagens ”Idol”-kval, men har inte fått några lyckönskningar från sin förra bandkollega, Eric Saade.

Går upp på scenen – utan forne kollegan Saades stöd

De turnerade tillsammans med pojkbandet What's up.

Men när Robin Stjernberg går upp på ”Idol”-scenen i kväll gör han det utan stöd från sin forne kollega – Eric Saade.

– Har inte fått några lyckönskningar från honom alls faktiskt, säger Robin Stjernberg.


I kväll snurrar ”Idol”-cirkusen i gång på riktigt.

Efter förra veckans slutaudition har juryn gallrat fram 20 potentiella idoler. Under kvalveckan ska de elva främsta utses till finalister – och det är tv-tittarna som röstar.

I kväll ska den första gruppen, bestående av fem killar, kämpa för fortsatt tävling i TV4:s talangjakt.

En av dem, Robin Stjernberg, 20, har ett förflutet som medlem i pojkbandet What's up – tillsammans med popstjärnan Eric Saade, 20.

Har ingen kontakt med Saade

Men trots att de turnerat tillsammans har Stjernberg inte fått några tips från den erfarne före detta bandkollegan inför kvällens livsändning.

– Vi har ingen kontakt längre. Det har vi inte haft på ett tag. Jag har inte fått några lyckönskningar från Eric, men från familjemedlemmar och vänner.

Nervös inför tittarnas makt

Stjernberg blev tidigt en juryfavorit och efter sin solosång under slutaudition förra veckan rev han ned applåder från den svårflirtade juryn.

Men i kväll är det tv-tittarna som bestämmer. Och Robin Stjernberg är nervös.

– Det är skitläskigt att tittarna röstar. Det är mycket pirr i magen och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, säger han.

 


Visst det kanske är lite konstigt att Eric inte ens har önsakt Robin lycka till. Men jag förstår det ändå. Dom har ingen kontakt längre. Eric har sin egen karriär att tänka på! Eller vad säger ni? 

//Celine


Postat av: Nina

Åh, man blir lite ledsen när man läser det ... <3

2011-09-26 @ 20:42:06
URL: http://ninakaufmann.se
Postat av: Andrea

Eric har ju sagt flera gånger att han inte tiitar på Idol och inte tycker att det är roligt. Eftersom att han och Robin inte han nån kontakt så han kanske inte ens vet om att Robin är med... Dessutom har ju Eric varit på semester och nu har han ju fullt upp! Jag tror inte direkt att han sitter och kollar vad killarna i What's up gör nu för tiden. Så jag tror inte att det är för att han inte bryr sig. :)

2011-09-26 @ 20:48:35
Postat av: amanda

enlingt mig tycker jag att det är väldigt tasikigt av eric,.



Och celine vad menar du med att han sin engen karriär att tänka på ??????

2011-09-26 @ 20:57:10
Postat av: isabelle

håller med dej ! ;)

asso det är lite konstigt att om dom inte har pratat på flera år och sen så söker robin till idol och då ska eric typ låssas att dom är kompisar och önska honom lycka till :s hahaha man hör ju själv hur konstigt det låter ! ;)

2011-09-26 @ 20:57:15
Postat av: Frida

Jag håller med om att han har sin egen karriär;)

Sedan så kanske inte ens Eric har Robins telefonnummer eller så,så att han inte kan säga "lycka till"

Sa Robin "lycka till"till Eric när han var med i Melodifestivalen?

Det kan han inte ha gjort om det stämmer att de inte har haft kontakt på länge.

2011-09-26 @ 21:29:08
URL: http://fridiz.devote.se
Postat av: sara <3

Håller med om, andrea lite upp, han tittar ju nt på idol så hur ska han veta att han e med i idol , men men..

Han har sin egen karriär med !

2011-09-27 @ 01:13:20
URL: http://ssarales.blogg.se/
Postat av: Therese i Skåne

Jag tycker inte det är konstigt alls.

Mer än det ger positiv effekt till Robin och "Aftonbladet" får det till Eric ska vara "divig" något de gärna vill göra han till ibland.



Förresten läste en intervju tidigare med Eric och så här svara han på en fråga han fick om när han sluta i gruppen :)



"Hur gick det med What’s up?



–Vi spelade in ett album, gjorde massor av promotion men fick aldrig något genombrott. Däremot fick jag massor av erfarenhet av hur branschen fungerar. Hur svårt det är och hur mycket man måste kämpa för att hålla sig kvar.



På Wikipedia står det att bandet den 26 februari 2009 gick ut med att Eric Saade lämnade What’s up och att anledningen var att ”han var för snygg för dem”.



–Det är inte sant, haha. I själva verket sa de andra i bandet upp vårt management bakom min rygg och det accepterade inte jag. Så jag hoppade av och kände att jag ville göra min egen grej."

2011-09-27 @ 02:05:58
Postat av: Linda

Hejhej. Vart hittade ni denna artikel ?

2011-09-27 @ 18:52:42
Postat av: Jenny

haha, jag förstår verkligen inte varför det ska bli en så stor grej av detta..

Eric och Robin har ingen kontakt, har man ingen kontakt så pratar man inte med varanadra och hur skulle Eric då kunna önska honom lycka till?

Eric tycker inte om idol, så då vet han la inte ens att robin är med? ...

:)

2011-10-03 @ 18:12:17
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: