Category: Övrigt | 2013-10-22 | 10:41:00

Lite tankar....

 (14:30)
 
 
Jag har alltid vetat att Eric har haft Justin Timberlake som en förebild gällande musiken, men det var inte förens igår när jag såg den här videon som jag verkligen såg likheten mellan JTs och Erics framträdanden och outfits. Tidigare har jag bara tänkt på skinnhandskarna och hatten som Michael Jackson var känd för. I den här videon är det inte bara gitarren, stativet och hatten, utan också "hängselbanden" på skortan som är liknande. Jag tycker det är bra att Eric inspireras av andra artiser och gör om det till sin egen grej, men det är viktigt att han inte kopierar andra. Dom artisterna finns redan och för att Eric ska slå igenom över hela världen måste han hitta sin egen grej. Istället för att han ska göra som andra artister borde han ha ett mål att andra artister ska ha honom som förebild och göra som honom. Vända på kakan liksom. Det gäller att hitta sin grej och sticka ut från alla andra för att lyckas. Hitta något som inte redan finns. Det är det som gör en unik och att man sticker ut från mängden. Ett exempel är Lady Gaga. Nu menar jag självklart inte att Eric ska bli lika galen som Lady Gaga, men hon om någon sticker ut från längden, vilket gjorde att hon slog igenom. Men hon är smart i det hon gör. Hon får publisitet och folk är galna i henne för att det bara är hos henne man kan se dessa saker. Nu får ni inte tro att jag kritiserar Eric på något sätt, för ni vet hur grym jag tycker han är, men jag vet att han vill slå igenom i fler länder och det är det här jag tror krävs. Rösten och allt det har Eric redan. Det är bara det där lilla extra som saknas för att han ska slå igenom stort. Kanske är det så enkelt som att han behöver en världshit av Max Martin? Dock måste jag säga att jag trivs bra med att ha Eric i Sverige och i grannländerna runt om kring :) Vad är era tankar kring detta? Håller ni med mig eller inte? Släng gärna in en kommentar. 

Postat av: Terran

Rösten, dansen & helheten den har han redan Eric för kunna ta sig hur långt som helst.
Jag tror Eric inte behöver göra någon större förändring egentligen utan det som krävs för komma utan för Norden är bara rätt låt för Europa.
Men sen tror jag att Eric & de omkring han först satsa på slå i Sverige, sen Norden som t ex succé i Norge & verkar som något nog är på gång i Dubai.
Han stressar inte fram det utan han är smart med ta det lugnt, land för land bygga upp en bra publik bättre med stabil bra publik i flera länder sen som ger flera bra kanske sen hit låtar på listorna än bara få en bra hit låt ute i Europa :)
Om man tänker på en del artister som stressat för slå utomlands så har de fått en bra låt men det är allt.

2013-10-22 @ 11:16:48
Postat av: Sofie

Jag håller faktiskt med dig. Eric har allt. Dansen, rösten, låtarna m.m. Nu behöver han bara hitta något som beskriver ERIC SAADE. Något personligt.

Jag älskar din blogg, den är gryyyyyym:)

2013-10-22 @ 12:51:53
Postat av: emelie öland

håller med dig celine och terran. Eric tar det lugnt och gör sin grej. tar ett land i taget liksom. fortsätter han så här kan han lyckas i världen som han dröm;)

2013-10-22 @ 16:35:32
Postat av: ewa

Eric har en fantastisk röst, proffsig, har utstrålning och "is on the road".
Det vore kul om att han testade även andra kända låtskrivare runt om i världen samt olika musikstilar,som melodic rock, blues etc, han har ju även ett härligt rasp i rösten. Tyckte t ex att "Flashy" stack ut på ett eget, härligt sätt.

2013-10-22 @ 21:13:51

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: