Category: Artiklar | 2011-04-15 | 21:36:11

Eric Saade: "Jag kommer att upprepa framgångarna med ABBA!"

Svensk deltagare i "Eurovision" söker fans i Ryssland
Kom till Moskva svensken Erik Saad. Hans Populära Hit många bookmakers ochanalytiker säger en av favoriterna för den kommande Eurovision Song Contest 2011 "i Düsseldorf.


I den första semifinalen den 10 maj kommer 20-åriga Eric Saade bli en direkt konkurrent i 23 år "evrodelegata" från ryska Alexey Vorobyov, är chansen att låten Get You bedöms som mycket optimistiska.
Vår "Sparrow" inte heller sitta med knäppta vingar, rekrutiruya många anhängare för en framtida omröstning. I bagaget - framgångsrika föreställningar i Grekland, Rumänien, Bulgarien, Holland. Eric spetsade också upp skidor i Moskva, där dessa dagar är inte svårt, ben och en avväpnande leende annonserar sig själv till telefoto, gala konserter, klubb parter. Däremot gav den första intervjun efter ankomsten i Moskva artist det "MK". Med genuin nyfikenhet att titta på sidorna i tidigare nummer av tidningen med hans fotografier, medgav han: "Jag har redan sagt, att din tidning - ledare i frågor som gäller Eurovision, jag är glad att prata med dig."

- Eric, och hur stämningen inför Eurovision?

- Utmärkt! Inspelningen av deras andra album. Och nu gick hon till promo. Först i Ryssland, sedan Frankrike. Får mycket glädje av att göra favorit saker - dans, sång, inspelning av musik.

- Varför Ryssland inleds med ditt "evropohod? Några särskilda förväntningar?

- Egentligen gjorde jag skivan och inte ens tänka på promo. Men då min ledning beslöt som fortfarande måste gå någonstans. Fick en idé - Ryssland och Frankrike, som två stora länder i tävlingen. Och för en resa till Moskva och var ett speciellt tillfälle.

- Låt mig gissa! Filip Kirkorov, eller hur? Vår trollkarl och evrokudesnik ...

- Jag har inte sett honom, jag är bara ut från flygplatsen, men vi ses senare. Mina chefer berättade om det, jag vet att vi är anslutna på något sätt av kompositören Fredrik Kempe, författaren till min låt till Eurovision ". Han verkar fungera med Mr Kirkorov?

- Ja, de har redan tre låtar - "Queen", "New Hero" och "Voice" för en duett med operadivan Anna Netrebko ...

- Cool!

- Philip oss megastjärna, mycket erfarna i fråga om Eurovision, kanske hans råd vara till hjälp.

- Jag är säker på att lyssna på dem.

- Ryssland och Frankrike i år i direkt konkurrens med Sverige i Eurovision. Du har beslutat att hålla spaning i kraft?

- Verkligen? Jag kan inte se något gemensamt mellan oss.

- Och många ser - tre unga, melodiska, sexig ung man. Vi måste dra varandras röster romantiska lättpåverkad jungfrur, är inte det?

- För mig det viktigaste är fortfarande inte bilderna, och musik. Musikaliskt är vi mycket olika. Fransmannen Amaury - detta är ett sådant pop-musik opera, din Alex - stilrena showman, och jag är fortfarande en artist av den traditionella modellen. Vi har väldigt olika stilar. Totalt gäller endast i det faktum att vi alla är unga och vackra, ha ha ...

- Och ändå du anklagar din direktörer slyamzili trick med krossbart glas på vår Vorobyov, som han visade på MTV för fyra år sedan ...

- Jag gör något förrän idag inte ens vet vem den här killen är. Just i dag, lyssnar på hans sång, och de visade mig denna video, där vi jämföra. Sa att i Ryssland, diskuterar likheten mellan våra teateruppsättningar. Detta i själva verket många gjort tidigare - och Jonas Brothers i USA, och Despina Vandi ... Detta är inte en märklig idé, som ingen hörde. Och Michael Jackson hade dansat ... Tanken med krossbart glas sköt sig upp från innebörden av låten där jag övervinna mig själv, "bryta" ett tidigare liv, och jag går till en ny värld.

- Hoppas på seger?

- Och som inte hoppas! Men det är viktigt att göra vad och hur du vill, och jag har denna fantastiska möjlighet att få. Precis som om det är för människor att förutsäga svårt. På ett år, som Alexander Fisher, den andra - Lena (Meyer Landrut). Massa sympati - något mycket blåsigt och oförutsägbar.

- "Eurovision" för dig - ett slumpmässigt äventyr genom lidande eller syfte?

- Det är framför allt en stor chans för mig. Förra året nådde jag stor framgång i Sverige och vill nu använda detta som en start för en ny fas i sin karriär. Och för "Eurovision" Jag har tittat sedan barndomen, tio år från min mamma - stor cheerleader konkurrens. I Sverige i Eurovision Song Contest särbehandlas på grund av ABBA, denna stora grupp. Varje (musiker), förmodligen skulle vilja upprepa sin framgång. Jag kommer att upprepa för säker! (Hoppade skrattar.)

- Någon nämnde deltagarna från tidigare år?

- Jag gillade verkligen Lena förra året. Utmärkt sång, bara en siffra. Det viktigaste är att hon gjorde allt som de finner lämpligt, fast kanske, och i motsats till stereotyper. Det var stor.

- En Bilan vet?

- Han är en underbar sångerska. Verkligen Jag gillade låten Believe, som vann i Belgrad. Berätta för honom hej om du ser.

- Utan att misslyckas. Vad tycker du om så kallade solidariska omröstningen på grund av vad "Eurovision" får ofta höra skeptisk?

- Jag skulle föredra att rösta på den musikaliska meriter, och jag tror att de flesta människor är väl emot. Jag hoppas att min sång är kärlek, och den ryska allmänheten, och ni röstar på mig.

- Lycka till, Eric! Vi ses på "Evrosonge.

LÄNK

Ber om ursäkt för att texten kanske inte stämmer över allt, men artikeln var nämligen på Ryska så jag fick google translata den och fixa till den lite på egen hand. Men hoppas det funkar ändå! :)

//Celine


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: