Category: Eurovision Song Contest | 2011-04-21 | 21:08:04

Erics intensiva schema


Eric Saades schema inför avresan till Eurovision Song Contest är fullt av repetitioner, intervjuer och studiopass. Men Sveriges hopp i Düsseldorf håller ögonen på bollen. "Jag skulle gärna vilja att det var i morgon", säger han.

Innan resan går till Tyskland den 3 maj har Eric Saade fullt upp. Alla vill ha en bit av den förhandstippade svensken. Och samtidigt jobbar han med sitt kommande album, ett arbete som började redan i höstas.

- Jag skriver fortfarande låtar och spelar in för det. Ovanpå det måste vi självklart repa lite på den nya scenshowen, och så har vi lite marknadsföring. Jag vill gärna att jobbet med plattan ska vara klart innan jag åker till Tyskland, även om jag ska släppa den först i sommar, säger Eric.

Tar bort väntetid
Dessutom är det gott om intervjuer. Det blev mycket av den varan under en marknadsföringsresa till Ryssland i helgen. Nästa weekend väntar Frankrike.

- Jag ska uppträda i ett tv-program där, men det är bara över en dag. Det är ganska skönt. Efter det kommer jag hem i två dagar och sitter i studion, och sedan åker vi till Tyskland, säger Eric.

Han tänker inte så mycket på just intensiteten. Den kräver energi, men samtidigt tar den bort väntetid inför den stora kvällen.

- Schemat är på både gott och ont. Rösten kanske inte alltid håller när det är så här mycket, men samtidigt är det skönt att det inte är en massa glapp så att man inte behöver gå och vänta. Jag skulle gärna vilja att det var i morgon, säger Eric.

"Hade förmodligen stupat då"
Tisdag till torsdag nästa vecka repeterar Eric sitt framträdande tillsammans med resten av gänget som ska stå på scen. Det blir minst tre timmar varje dag. Den 2 maj gnuggar han in numret i ett sista fyratimmarspass.

Och den 3 maj har han sin första repetition på Eurovisionsscenen i Düsseldorf. Om han går till final kommer han att få vara på scenen vid sammanlagt minst tio tillfällen. Men Tyskland tar Eric Saade när det kommer.

- Det finns ett schema på vad jag ska göra där, men jag har inte ens fått se det - och det vill jag inte än. Jag hade förmodligen stupat då, skrattar han.

//Malin.
LÄNK.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: