Category: Artiklar | 2011-08-30 | 21:43:56

"Sagan om när Eric Saade visade brösthåret för mig"

Ericsaade.jpg

I somras hoppade jag in som reporter på Aftonbladets nöjesblad. Jag skulle övervaka premiären ”Sommarkrysset”. Dagen till ära skulle Eric Saade uppträda. Jag hade förberett mig noga, skrivit upp massa smarta frågor till Eric som skulle gör att jag verkade smart, professionell, och insatt. Att det var min första gång att jobbade kväll och övervaka en livsändning skulle absolut inte märkas.

Så efter programmet glider jag världsvant fram till Erics pressmänniska och frågar om man kan få sig ett snack med Mr. Popular?

Hon ger mig en kall blick. Synar mig in i själen. Och förklarar att han INTE gör intervjuer i dag. Min värld raserades – vi skulle stå utan start och det var mitt fel. Jag ringde chefen. Grät. Lyckades rycka upp mig och fick tillslut, ”TVÅ MINUTER OCH INTE EN SECKUND MER” med Eric, och vi skulle BARA prata om programmet.

Okej. Ingen press. Ingen av min förberedda frågor var om programmet. Jag glider världsvant fram till Eric och intervjuar honom. När jag har 30 sekunder kvar står jag där blank. Har inget att säga. Så jag drar en rövare.

– Du sa i programmet att du samlar på hattar. Det är inte så att du är rädd för att bli skallig?

För en sekund blir Eric tyst. Bakom hans självsäkra leende ser man förvåning, – och kanske rädsla – i hans ögon. Sedan brister han ut i skratt.

– Nej verkligen inte. Min pappa har allt sitt hår kvar så det tänker jag aldrig på. Titta på det här.

Flickfavoriten lutar sig fram, läger armen runt mig och visar sitt bröst hår – en ordentlig päls om jag får säga det själv – för att försäkra mig om att han INTE kommer tappa håret. Övertygad och skärrad beger jag mig mot redaktionen.

Hehe, tyckte den här berättelsen var lite rolig!

//Celine


Postat av: Cassandra

Var det du som han visade det för?

2011-08-31 @ 10:09:33
URL: http://weloveerickhaledsaade.blogg.se/
Postat av: Josefin

Gud va rolig den var! Haha

2011-08-31 @ 10:44:44

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: