Category: Intervjuer | 2011-02-21 | 13:36:27

Chatten


eric saade:
Hej alla!
Kommentar från Helen
Hej Eric!! Hur mår du idag ???
eric saade:
Jag mår alldeles utmärkt. Jag har bara tagit det lugnt och vilat upp mig! :)
Kommentar från Pampas
Vilka är dina förebilder då det kommer till sång respektive dans?
eric saade:
Tja pampas! :) Robbie williams och Justin timberlake är ju 2 artister som jag bara älskar. Grymma entertainers och sångare som gör bra musik!
Kommentar från Natalie
Om man ser dig på stan, kan man komma fram och hälsa eller tycker du att det är jobbigt?
eric saade:
Hej natalie. Absolut kan man det! :) Jag är självklart väldigt privat av mig när jag går på stan. Men jag uppskattar allt engagemang av folk som tycker om min musik. Musiken är det viktigaste för mig. och om någon skulle komma fram till mig skulle jag alltid bli varm om hjärtat! kram:)
Kommentar från Pampas
Vem ser du som din största konkurrent i Globen?
eric saade:
Jag ser nog inte riktigt så på det. Musik är en smaksak. Man vet aldrig vad svenska folket gillar bäst detta året. Hoppa den bästa låten vinner. Men jag kan säga att låtarna överlag detta året håller högra klass än förra. Men jag ska bara göra min grej så bra jag kan! :)
Kommentar från Pampas
Vad tycker du om plagiat-anklagelserna som cirkulerar runt låten?
eric saade:
Hej! Jag tycker det är ganska löjligt. Jag hade aldrig hört låtarna som journalisterna snackade om. Men nu har jag lyssnat, och det är verkligen heeelt olika låtar. Visst kan man hitta en mening som stämmer överens med nån av låtarna. Men då kan man lika bra googla varenda gång man hör en ny låt, och hitta en som liknar den. Musik har gjorts sen medeltiden... Kommer alltid kunna hitta likheter. Men hoppas ni gillar popular! :) kram
Kommentar från Emma
Vad är det värsta som hänt dig på scen?
eric saade:
Det absolut värsta som kan hända mig på scen är att jag går av scenen och är missnöjd. Som jag faktiskt "nästan" var i lördags. Jag blir direkt dum mot mig själv då... Det är inge bra alls. Men det är för att jag älskar musik och dans. Då kommer höga krav på köpet. kram:)
Kommentar från frede
Hallå och grattis skall du ändra på numret om du får åka till ESC?
eric saade:
Hej frede:)
eric saade:
Oj, dit har jag inte kommit än. nu är det globen som gäller. jag ska försöka göra numret ännu tajtare och bättre i globen. Sen får ju ni avgöra om jag åker till Tyskland ;). Då får du gärna ställa den frågan igen! kram på dig!!

Kommentar från Annika
Vad är det pinsammaste du någonsin gjort?
eric saade:
Hej Annika:). Svår fråga.. hm. .Jag är lite av den typen som sällan skäms. Men det är ganska pinsamt att tappa en hel bricka med mat på mc donalds när hela stället sitter och tittar på en. hahaha.. men den kan jag bjuda på! gillar sånt...
Kommentar från Soffi
Hejhej Eric! Satt Molly i publiken igår eller var hon i t. ex backstage ? :)
eric saade:
Hej soffi! :) Hon satt i publiken! Hoppas jag. haha! Kram
Kommentar från Ludd
Om du inte hade blivit musiker eller någonting annat musik/dans/showrelaterat, vad hade du blivit då?
eric saade:
Hej Ludd. :) Jag hade en liten arkitekt dröm när jag var typ 8 år gammal. Men det är en jävla tur att för dom som köper hus idag att jag inte blev arkitekt. haha! :)
Kommentar från Amanda
Hej Eric! Grattis till globen :) Det var du verkligen värd, ditt bidrag var bäst tycker jag och du är grym på att dansa. Hade du kunnat tänka dig att ställa upp i Let´s Dance och hur ska du ladda inför globen? Håller tummarna för att du ska vinna :D Bamsekramar
eric saade:
Hej Amanda! Tack så jättemycket. Jag fick så mycket kärlek av er alla som gillade låten! Det värmer! Jag tror tyvärr inte att Lets dance är aktuellt för mig just nu. Jag är extremt ointresserad av kändisskap.. Det är nog mitt problem. Jag älskar musik och entertainment. Så det är bara det som gäller nu. Men Vem vet vad man gör om 10 år? Jag ska bara ta det lugnt och träna samtidigt nu inför globen, och skriva massa låtar! :) kraaam
Kommentar från sophie
är det inte jobbigt att vara så snygg som du är och ha massor utav tjejer efter dig när du har en tjej? hur lyckas ni hålla ihop? bara en impuls fråga jag var tvungen att ställa. kram:)
eric saade:
Hej Sophie. Nej jag tänker nog inte riktigt så. För mig är det musiken som är viktig. Jag hoppas det är det för dom flesta fans också. Jag blandar aldrig ihop privatliv och musik. Så länge man håller det privata privat och det offentliga offentligt så går det hur bra som helst :) Kram!
Kommentar från Emma
Vad är det absolut värsta du vet?
eric saade:
Hej emma. Oj, det är svårt att säga. Men en av dom värsta sakerna jag vet, är när folk snackar skit, eller sprider falska anklagelser. Helt enkelt falskhet... Kram :)
Kommentar från viktoria
Vad är ditt motto i livet? Puuss och ta hand om dig!
eric saade:
Hej viktoria. Det låter lite skumt då NIKE har det som sloga. Men, JUST DO IT. Får ändra den till bara DO IT. haha. Jag lever verkligen så. Det finns inga hinder om man inte vill ha dom ivägen. Popular handlar dessutom om att man vill bli bäst och ta sig dit på egen hand.. Sånt är viktigt för mig. Kärlek och kram! :)
Kommentar från JH
Om du vann 1 miljon kronor, vad skulle du göra då?
eric saade:
Hej! Jag vet verkligen inte. Jag gillar inte att slösa bort pengar. Det är inte viktigt. Men det är alltid kul att resa lite eller hjälpa sin familj... Kram!
Kommentar från Dana
Varför vill inte du prata om ditt privatliv när du intervjuas?
Moderator:
Då kör vi sista frågan!
Kommentar från Amanda
Hej Eric! Om du var en superhjälte , vilken superkraft skulle du vilja ha? :) Kramar
eric saade:
Hej Dana. För att jag jobbar som artist och gör musik. Mitt privatliv har ju ingeting med min musik att göra. Sånt är väldigt viktigt för mig. Musik är det bästa jag vet, och om man börjar snacka om sitt privatliv mitt i en intervju som handlar om musik, så tar man ju bort fokuset på musiken tyvärr.
eric saade:
Rolig fråga:) Jag skulle vilja önska mig allt jag vill resten av mitt liv.. det är en väldigt smart kraft.. haha :) Kram
Moderator:
Då tackar vi Eric för alla svar!
eric saade:
TACK FÖR ALLA FRÅGOR:) Ni är bäst! Tack för all kärlek i lördags! Vi ses i svängarna! Nu får ni hänga på www.ericsaade.com!
Så här såg chatten ut på aftonbladet.se för bara några minuter sedan. Tyvärr så kom inte några av mina frågor upp...

//Celine


Postat av: Annika

Hihi, där är min fråga :D (Annika).. Gissa om jag blev glad? :D

2011-02-21 @ 17:28:31
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: