Category: Melodifestivalen | 2011-02-20 | 13:30:16

Eric firade med flickvännen Molly

LINKÖPING. Eric Saade drabbades av en total glädjechock i greenroom när han blev svenska folkets favorit.
När Marie Serneholt bad honom köra låten igen blev svaret att han nog inte kunde det.
- Jag har aldrig varit så nära att gråta på scenen. Jag var så otroligt rörd över uppbackningen, säger sångaren som i natt firade med flickvännen Molly Sandén.
Förhandssnacket handlade om en person. En 20-årig skåning vid namn Eric Saade. Efter det stora genombrottet med "Manboy" i förra årets Melodifestival var förväntningarna på vad han skulle göra i år stora.
Speciellt då han tidigt gick ut och berättade att numret var exceptionellt och något vi aldrig sett i Melodifestivalen.
Och han gjorde ingen besviken, när han sprängde glas så splittret flög över scenen till låten "Popular".
Men pressen på den unga popstjärnan har gjort honom nervös som få, och han har berättade för Expressen tidigare i veckan att han inför tävlingen har haft både hjärtklappning och andningsproblem.
"Overkligt och helt sjukt"
När det stod klart för honom att han var svenska folkets favorit i går kväll svallade känslorna därför över och glädjen var total.
Tv-tittarna såg inte nervanfallet som han drabbades av i green room innan han gick upp på scenen.
- Jag har aldrig varit så rörd som när jag gick upp till Marie (Serneholt) där. Så nära att börja gråta mot hennes axel. Och jag är inte en snubbe som gråter, jag tror att jag har gråtit över en enda film i hela mitt liv. Det var sjukt.
- Men jag är så sjukt glad. Det var så fantastiskt idag i arenan med stödet från publiken. All den kärlek jag har fått ta emot gör att känslorna svallar över.
- Det kändes så overkligt och helt sjukt. Det är så fantastiskt kul.
Ändå var han inte helt nöjd med sitt nummer.
- Det hände en liten olycka med en av mina dansare innan vi skulle upp på scenen. Därför jag var ofokuserad när jag gick upp och det var en del saker som gick fel. Jag misstajmade bland annat en av glasrutorna och lite annat.
Enligt uppgift slog dansaren huvudet i Sara Lumholdts glasbord, men Eric Saade vill själv inte berätta exakt vad som hände:
- Det behöver vi inte gå in på. Alla kan skada sig, det är sånt som händer och jag blev ofokuserad över det helt enkelt. Men jag kan ju inte direkt säga att det gick dåligt. Det gick ju fantastiskt bra, säger han och skrattar.
"Väldigt känslosamt"
Sent i natt firade Eric Saade på efterfesten med flickvännen Molly Sandén och familjen.
- Jag har knappt träffat dem på flera månader, det är jättehärligt. Det blir väldigt känslosamt av den anledningen också, säger Erik.
Och Molly passade på att hylla sin pojkvän.
- Han har gjort det här helt på egen hand och han var så fantastisk.
- Jag har följt med i processen och sett det på nära håll och jag är omtumlad och väldigt väldigt glad för hans skull.

LINKÖPING. Eric Saade drabbades av en total glädjechock i greenroom när han blev svenska folkets favorit.

När Marie Serneholt bad honom köra låten igen blev svaret att han nog inte kunde det.

- Jag har aldrig varit så nära att gråta på scenen. Jag var så otroligt rörd över uppbackningen, säger sångaren som i natt firade med flickvännen Molly Sandén.


Förhandssnacket handlade om en person. En 20-årig skåning vid namn Eric Saade. Efter det stora genombrottet med "Manboy" i förra årets Melodifestival var förväntningarna på vad han skulle göra i år stora.

Speciellt då han tidigt gick ut och berättade att numret var exceptionellt och något vi aldrig sett i Melodifestivalen.

Och han gjorde ingen besviken, när han sprängde glas så splittret flög över scenen till låten "Popular".

Men pressen på den unga popstjärnan har gjort honom nervös som få, och han har berättade för Expressen tidigare i veckan att han inför tävlingen har haft både hjärtklappning och andningsproblem.


"Overkligt och helt sjukt"

När det stod klart för honom att han var svenska folkets favorit i går kväll svallade känslorna därför över och glädjen var total.

Tv-tittarna såg inte nervanfallet som han drabbades av i green room innan han gick upp på scenen.

- Jag har aldrig varit så rörd som när jag gick upp till Marie (Serneholt) där. Så nära att börja gråta mot hennes axel. Och jag är inte en snubbe som gråter, jag tror att jag har gråtit över en enda film i hela mitt liv. Det var sjukt.

- Men jag är så sjukt glad. Det var så fantastiskt idag i arenan med stödet från publiken. All den kärlek jag har fått ta emot gör att känslorna svallar över.

- Det kändes så overkligt och helt sjukt. Det är så fantastiskt kul.

Ändå var han inte helt nöjd med sitt nummer.

- Det hände en liten olycka med en av mina dansare innan vi skulle upp på scenen. Därför jag var ofokuserad när jag gick upp och det var en del saker som gick fel. Jag misstajmade bland annat en av glasrutorna och lite annat.

Enligt uppgift slog dansaren huvudet i Sara Lumholdts glasbord, men Eric Saade vill själv inte berätta exakt vad som hände:

- Det behöver vi inte gå in på. Alla kan skada sig, det är sånt som händer och jag blev ofokuserad över det helt enkelt. Men jag kan ju inte direkt säga att det gick dåligt. Det gick ju fantastiskt bra, säger han och skrattar.



"Väldigt känslosamt"

Sent i natt firade Eric Saade på efterfesten med flickvännen Molly Sandén och familjen.

- Jag har knappt träffat dem på flera månader, det är jättehärligt. Det blir väldigt känslosamt av den anledningen också, säger Erik.

Och Molly passade på att hylla sin pojkvän.

- Han har gjort det här helt på egen hand och han var så fantastisk.

- Jag har följt med i processen och sett det på nära håll och jag är omtumlad och väldigt väldigt glad för hans skull.

// Marina
Länk.




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: