Category: Melodifestivalen | 2011-02-20 | 18:22:29

Eric's danssteg i Popular



Eric Saade sparar inte på något under sin dansshow med låten "Popular" i Melodifestivalen 2011. I koreografin ingår att Eric tar sig i skrevet. "Det blir lite hårdare", säger han till Poplight.

Eric Saade bär handske, tar sig i skrevet och ställer sig på tårna under sitt nummer. Men det är inte Michael Jackson som är den främsta inspirationen i "Popular".

- Dansen är så new school, så det är mer Justin Timberlake än Michael Jackson. Koreografin är väldigt modern pop-/street-dance, berättar Eric för Poplight.

Han tycker inte att greppet i skrevet kommer från Michael Jackson.

- Den grejen är väldigt Justin. Michael drar in benen på ett annat sätt, säger han.

Blir man inte blyg när man ska ta sig i skrevet inför tre miljoner tittare?

- Inte i det här numret, för det finns så mycket glädje i showen. Men jag vill förmedla ett jävlar anamma, eftersom låten handlar om att man vill bli bäst och ta sig dit på egen hand. Och det gör man om man gör så, tycker jag. Det blir lite hårdare.

Samtidigt menar Eric att Michael Jackson indirekt ligger bakom delar av hans nummer.

- Man kan säga att om inte Michael funnit så hade inte Justin funnits, för Justin har tagit väldigt mycket från Michael. Och om jag har några element av Michael Jackson med är jag bara smickrad, för han är en grym förebild för mig ...


//Malin
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: