Category: Melodifestivalen | 2011-02-20 | 15:59:34

Hjärnskakning



En hjärnskakning höll på att stoppa segershowen.

Minuter före Eric Saade skulle in på scenen fick han beskedet – numret skulle inte kunna genomföras som planerat:

– En av mina dansare hade skadat sig, berättar Saade.

Eric Saades avancerade scenshow med fyra exploderande glasrutor på scenen har kostat över 250?000 kronor. Minuter före Saade skulle in på scenen fick han beskedet att numret inte skulle kunna genomföras som man repeterat det.

– Det hände en liten olycka med en av mina dansare precis innan, så jag blev ofokuserad innan jag kom upp på scenen, berättar Eric efter att han vunnit deltävlingen i Linköping.

Och sanningen är värre än så. En av Erics dansare hade fått en allvarlig hjärnskakning.

Numret med de exploderande glasrutorna är helt beroende av att alla dansare hjälper till att ställa dem på rätt plats på scenen. Att numret inte skulle kunna genomföras skapade stor oro för Eric bakom scenen.

”Vägrade att ge upp”

Inte förrän när Eric Saade var på väg in på scenen kom nya besked. Dansaren, Kevin Foo vägrade att ge upp, numret skulle kunna genomföras som planerat med samtliga glasrutor på scenen.

Men ändå stördes Erics framträdande av oron för sin dansare.

– Jag blev orolig och kunde inte fokusera ordentligt. Jag sjöng inte perfekt, dansen var inte perfekt. Men nu vet jag att jag kan köra till hundra procent i Globen i stället, berättar Eric.

//Malin

Länk.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: