Category: Melodifestivalen | 2011-02-19 | 16:55:26

SVT kan tvinga av Eric kläderna

 


Eric Saades sponsrade kläder är plötsligt lika omdiskuterade som fjolårsvinnarens skor.
Nu kan han tvingas svida om till lördagens direktsändning.

 


Förra årets stora genombrott stavasEric Saade, 20. Nu är han tillbaka med ett mål – att vinna Melodifestivalen. Men redan innan första repetitionen har han hamnat i trubbel med SVT. Anledningen är ett mejl som ett danskt klädföretag har skickat ut, där de skryter med att vara Saades klädsponsor i lördagens delfinal.

"Inte sett mig”

SVT som har hårda regler kring varumärkesexponering ser rött. Projektledare Thomas Hall överväger att tvinga artisten att byta kläder.

– Nu måste jag erkänna att jag inte sett de slutliga scenkläderna som Eric kommer att ha på sig. Men om det stämmer blir det svårt för honom att ha de kläderna på sig i rutan, säger han till dagensmedia.se.

Eric Saade är medveten om SVT:s policy.

– De sponsrar mig för att få nått tillbaka, men just i SVT på lördag kommer jag vara noga med att det inte syns några loggor i bild eftersom jag vet att reglerna säger så.


//Malin och Marina.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: