Category: Intervjuer | 2011-07-15 | 11:48:41

Eric Saade pratade samiska

eric saade på Kirunafestivalen

I helgen var Eric Saade i Kiruna och uppträdde på festivalen. Före sitt framträdande fick han testa prata samiska. - Det där var jättesvårt! sa han efter att han sagt sitt namn.

- Bures, mon lean Eric Saade. Mon lean boahtan Sapmai!

Så lät det när Eric Saade fick prata samiska före sitt framtädande under helgens Kirunafestival. Han berättar också att han ser fram emot att spela, och att han inte varit så långt upp i Sverige tidigare.

Eric Saade berättar också att första intrycket av Kiruna är att staden känns väldigt personlig. På frågan om vad han vet om samerna säger han att han faktiskt inte vet så mycket.

- Jag har faktiskt väldigt dålig koll. Jag borde veta mer än vad jag vet!


Lyssna på klippet här!

//Celine


Postat av: wilma

Hej jag heter wilma jag är din störta beundrare så jag undrar i fall du kan komma till

klippans kommun i östraljungbu gata vårlöksgatan6 post nummer 26471

2011-08-03 @ 00:45:59
Postat av: Anonym

Du är best på att dansa jag heter alex och jag är nio år när det var talang jakt då så van jag med populare ps jag önskar att du var min storebror.

2011-12-16 @ 22:14:07
Postat av: sofia

älskar eric saade i love you

2012-01-25 @ 11:33:41

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: