Category: Melodifestivalen | 2011-03-13 | 11:10:38

Eric Saades glasolycka

Molly Sandén fick lämna Melodifestivalen 2009 med glas i ögat. Till finalen av Melodifestivalen 2011 verkade det som att olyckan upprepat sig. Pojkvännen Eric Saade vann omröstningen men var först inte på plats i greenroom. Programledaren Marie Serneholt sade att han fått glas i ögat. Men skenet bedrog, enligt Eric Saade själv. ''Det var en rutinkontroll. Vi sköljer ögonen och tar bort glas från kläderna för att veta att jag inte har något glas på mig'', säger han till Poplight direkt efter sändningen.

Eric Saade ilsknar nästan till när han får frågan om glaset av Poplight. Det är samma sak som alla journalister undrar om

- Vad envisa folk är! Jag fick aldrig glas i ögonen! säger han.

I själva verket var det ren rutin, menar vinnaren av Melodifestivalen 2011.

- Det var en rutinkontroll. Vi sköljer ögonen och tar bort glas från kläderna för att veta att jag inte har något glas på mig. Har man glas på handsken och tar sig i ögat är det ganska illa. Vi har gjort det en gång tidigare, säger han.

//Malin och Marina.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: