Category: Melodifestivalen | 2011-03-12 | 23:04:27

Intervju + video



Eric Saade är årets vinnare av Melodifestivalen.

– Nu ska vi spränga i Düsseldorf.

Eric Saade tar med glasburen till Düsseldorf. När den internationella juryn och svenska folket hade sagt sitt var det klart: Saade är vinnaren i årets Melodifestival. Det krävdes två kramar av programledaren Marie Serneholt innan han hade samlat sig nog för att framföra vinnarbidraget "Popular" en gång till.

– Kan någon berätta för mig vad som har hänt? sa en omtumlad Saade när han mötte de väntande journalisterna nedanför scenen.

Saade slog sin tuffaste konkurrent, Danny Saucedo med stor marginal. Efter omröstningen berättade Saade att han höll bättre koll på Dannys siffror än på sina egna.

– Jag visste inte riktigt hur omröstningen fungerade. När de ropade upp Dannys nummer kände jag "shit, vad händer nu?", säger han.

– Danny är fantastisk, han har varit ett stort stöd för mig hela vägen. Men jag är glad att jag ändå slog honom i den sista biten.

"VILL FIRA MED SVENSKA FOLKET"

 

I kväll ska Eric Saade fira med sin familj.

– Egentligen skulle jag vilja fira med hela svenska folket, men jag hoppas att de följer mig på bilderna och internet.

För SVT:s programledare Elsa Billgren förklarade han att siktet var inställt på Tyskland. Helst skulle han vilja åka dit redan i morgon.

– Nu ska vi spränga i Düsseldorf.

SPELAR PÅ SERGELS TORG
Som avslutning på årets Melodifestival spelar Eric Saade sitt vinnarbidrag på Sergels torg i morgon klockan 16.00. Flera artister, bland andra Sara Varga, kommer också att framträda med start klockan 13, rapporterar Aftonbladets schlagerreporter Torbjörn Ek.

//Malin & Celine.
Länk.



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: