Category: Övrigt | 2011-03-17 | 16:26:15

Saade-pizza


Sugen på Eric Saade? Nu kan du äta hans pizza. Kvällsposten är först i världen med att provsmaka Eric Saade-pizzan. 
- Han har själv valt ingredienserna, säger pizzabagaren Nedim Kucukovic.
I måndags skrev KvP om Nedim som ville baka en hyllningspizza till Eric Saade. Men först ville han höra med Eric Saades mamma. Hon brukar nämligen äta på Nedims pizzeria. En dag senare ringde telefonen.

VARIT GÄST
- Hon sa att Eric tyckte det var en rolig idé. Hon bad mig ta fram penna och papper och sa vilka ingredienser han ville ha på pizzan.
Eric Saade är uppvuxen i Kattarp, bara ett par kilometer från Hasslarp, och Eric har själv varit gäst på Pizzeria Hasslarp.
- Han kom hit med sin mamma i vintras och åt. När jag berättade för min tioåriga dotter att jag sålt pizza till Eric Saade blev hon helt galen, säger Nedim.

"PASSAR BRA IHOP"
Kärnan i pizzan är fläskfilé och salami.
- Pizzan är ganska mild men salamin bryter av det hela. Det ger en fin smak. Jag gillar starkare saker så jag tycker det är okej. Det passar bra ihop. 
Pizzan serveras fram till finalen i Düsseldorf i maj och Nedim hoppas att den ska locka fler kunder.

Tror du att pizzan kommer bli "popular"?
- Detta är en rolig grej. Men om den blir lika populär som Erics låt ska jag köpa en ny pizzabänk.

Vad ska du göra om han vinner finalen?
- Jag vågar inte ens tänka på det, säger Nedim.

//Malin.
Länk.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: