Category: Melodifestivalen | 2011-03-13 | 11:09:06

Teknikfel störde Eric Saade under "Popular"-showen i Globen



Eric Saade hade problem när han skulle sjunga i Globen. Hans tekniska utrustning som ger ljudet fungerade inte när han hade vunnit finalen av Melodifestivalen 2011 och skulle sjunga sitt bidrag ''Popular'' igen. ''Jag gick på känsla. Jag vet inte ens om jag var i rätt tonart!'', säger han till Poplight sent i kväll.

Finalen gick bra för vinnaren Eric Saade. I deltävlingen i Linköping var han inte helt nöjd med sin insats. "Ofokuserad", löd det självkritiska betyget då.

Den här gången gick det bättre i tävlingen.
- Det kändes 100 procent, säger Eric Saade till Poplight.


"Gick på känsla"

Men det var första gången. När han hade vunnit finalen av Melodifestivalen 2011 och skulle sjunga igen blev han helt utlämnad.

- Min tekniska utrusning funkade inte, så jag gick på känsla. Jag vet inte ens om jag var i rätt tonart! säger han.

"Hade varit pinsamt"

En journalist som står intill bekräftar att det lät okej när Eric sjöng om vinnarbidraget "Popular". Han kan andas ut.

- Det hade varit pinsamt annars, säger han.

// Malin och Marina



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: