Category: Övrigt | 2011-05-16 | 17:42:59

Chatt med Eric Saade

Imorse var det tydligen en chatt med Eric på SVT men det missade vi helt. Men här kommer den:

Mauritz: Din låt var bäst och jag undrar om du kommer till Karlstad och uppträder någongång ?

Eric Saade: Hej! Tack så mycket! Jag tror inte att "Made of pop" (min konsert) kommer till Karlstad! Men kolla in turnéplanen på ww.ericsaade.com. Vi är säkert nära dig någonstans! Kram



emma: blir du nervös på scenen?

Eric Saade: Hej emma:) Absolut! Toknervös! Men det är en del av varför man alltid kan leverera! Kram på dig!




Linne: Ska du vara med i Melodifestivalen fler gånger ?

Eric Saade: Hej linne! :) Jag tror tyvärr inte det. Jag har andra mål med min musikkarriär också. Jag vill bygga något stort och gå vidare och utvecklas inom pop! Att återgå till något man redan vunnit är nog fel väg. Kram!! :)


JohnHedber96: Hey Eric. hur kan du vara en sån underbar och nice person? och ha en underbar dag

Eric Saade: Hey John. Tack!! Man ska alltid vara sig själv i alla lägen. Det fick jag lära mig när jag var yngre. När jag slog i genom i sverige bestämde jag mig för att inte förändras eller försöka vara ngt jag inte är. Det är det enda viktiga! Tack för att du tycker om det! Kram :)


evelina: HEJ ERIC! vilket speciellt ögonblick kommer du mest ihåg ifrån de två veckorna i tyskland? :) kram

Eric Saade: Det måste ändå vara Finalen. en arena med 37.000 pers och typ 170 miljoner tittare... Galet! Jag bara njöt av stunden! kraaaam



Elin: hej :) hur känns det att från att bara vara känd i Sverige till hela Europa ? :D

Eric Saade: Hej elin! En av mina drömmar är att få sprida min musik i hela världen. ESC är ett delmål av det. En bra grund till att faktiskt få börja göra det! Mitt kommande album är mitt debutalbum för Europa, och det känns helt fantastiskt! Det släpps i sverige den 29 Juni!! Kraaam :)


Johanna: När jag skriver på en sån här chatt får jag alltid otur! :( Kommer du uppträda i närheten av Uppsala??? Kram Johanna <333

Eric Saade: Hej! Kolla in www.ericsaade.com . Där finns turnéplanen upplagd på nyheter, sen när vi släppte den. Den kommer snart upp i kalendern. Vi är säkert nära dig. den 25 augusti kommer "MADE OF POP" till Gröna lund stora scen! Det är nära uppsala ;) Kram på dig!


sabina: Hej eric kommer det ut någon skiva snart?

Eric Saade: Hej sabina! Jadå. Den kommer 29 Juni! Men redan i slutet av denna månaden kommer nästa låt!!! Nästa singel ;)
kram!


lucas: tycker du att azerbadjan bidrag var bra? kram!

Eric Saade: Hej Lucas. Absolut. Tycker det är en mycket bra låt. Extra kul att det är svenskar som skrivit den och ett svensk team bakom artisterna! :) Dubbelseger för sverige! ;)
Kraam


Linda: Grattis till framgången! Man kan inte säga annat än att du var bäst, och att du verkar vara du på scen i ditt nummer som du vill ha det, får du koreografera dina nummer själv till stor del?

Eric Saade: Tack så mycket linda! Jag har en väldigt stark vilja! haha :) för stark ibland! Benke från Bounce har Koreograferat dansen till popular. Jag lämnar gärna över det till dom bästa koreograferna! Men det är sjukt kul att få dansa på den nivån. Man utvecklas mycket som artist! Kram


Rebecca och Cajsa! :): Hej Eric! Vi har fått i uppdrag av vår handledare att skriva till dig och vi undrar vad var det bästa med att vara med i Eurovison song contest? :D kramar och pussar

Eric Saade: Hej! Det absolut bästa... som säkert alla artister tycker. Är att stå på scen.. Så mina 3 minuter på den gigantiska scenen var det bästa med ESC. :) Kraaam



Sofia: Vilka artister inspireras du av? kram! Du är en riktig inspiration!

Eric Saade: Hej! Tack så mycket! Jag inspireras av många. Kanske inte stilmässigt i musik. Min kommande platta är melodiös electro/klubb Pop. Men som artist inspireras jag av Justin timberlake och robbie williams extremt mycket! Fantastiska entertainers! Kraaam :)


EVELINA: Hej Eric!! var du rädd att tekniken skulle strula till det i lördags, tex att buren inte skulle sprängas? :) :)

Eric Saade:

Hej evelina! Nejdå! Det är en sån liten del av numret den där boxen som all media snackar om. Det är inga problem.. Jag hade löst det ändå ;). Kraaam


Emmy och Robin: Hej bästa Eric! Hur kändes det att ha det bästa bidraget från sverige sen 1999? :) Vi tyckte du var bäst och vi satt hemma i soffan och hejade på dig! You're so popular! krammm

Eric Saade: Hej! Det känns fantastiskt att resultatet blev som det blev! Musik är ju bara en smaksak som man egentligen inte ens kan tävla i enligt mig. Så resultatet känns ändå bara som en bonus. Det mest fantastiska var att få göra popular live inför hela europa och att jag kände att det gick så bra. Jag njöt hela tiden! :) Men självklart är jag glad att tyckarna tyckte om det. :) Kraaam på dig!

Sabina: Hej Eric, finns det något negativt med att vara såpass känd som du är? :)

Eric Saade: Hej sabina! Klart det finns negativa sidor. Jag vill bara vara känd för musik och performance. För jag älskar det. Så länge kändisskapet är kring det så är jag lycklig! Kram!



Sarah: hur kom det sig att du ville bli just sångare? :)

Eric Saade: Hej Sara! Jag älskar musik, skriva låtar sjunga dansa. Det var naturligt för mig att satsa på det. Man ska följa sitt hjärta!
Kram!

Nu måste jag vidare ska in i SVT godmorgon sverige! ses där! KRAM PÅ ER ALLA! OCH MASSA MED KÄRLEK ! /SAADE!

//Malin.

Postat av: Ellinor

Hej Eric saade jag vill att du svarar på min fråga nu det jag vill att om jag kan få ditt nummer snälla och om vi kan chatta snälla jag har aldrig chattat med nån artist snälla det är du ända min favorit artist i hela väldern snälla svara du svarar bara på andras frågor jag har skickat många komentarer men du vill ju inte ens svarar aldrig men den här gången kan du väll svara snälla Eric saade jag ber dig att svara på min fråga snälla!

2011-06-14 @ 21:15:36
URL: http://Facebook

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: