Category: Artiklar | 2011-05-16 | 16:44:57

Nu ska Eric Saade erövra världen - med Lady Gagas producent


I helgen erövrade han nästan hela Europa. Nu kan Saade erövra hela världen - med hjälp av Lady Gagas producent Redone.
- Han är en talang och superduktig, säger demonproducenten till Expressen.
Eric Saade har satt Sverige på schlagerkartan igen. Tredjeplatsen är den bästa svenska placeringen sedan Charlotte Perelli vann 1999. 
Men resan tar inte slut här. Saade har redan gjort succé i Europa - nu ska han lägga hela världen under sina fötter. 
Han har redan fört samtal med Lady Gagas producent RedOne, men vad som har sagts vill han inte avslöja.
- Det är hemligt, säger Saade.

Hyllar Saade
Redone, som hamnade på 16:e plats med sitt ryska bidrag, hyllar Eric Saade.
- Han är en talang och superduktig. Ingen har frågat mig om ett samarbete så jag har inte tänkt på det, än, säger han.
- Men händer det så blir det säkert en hit, fortsätter han.
När Eric ser tillbaka på lördagens prestation är det med stor glädje.
- Jag fick ett kvitto på allt jag kämpat för så länge. Jag har jobbat med det här numret sedan i januari. Det är helt galet. Vi har kämpat hårt. Och det är också lite "in your face" på alla som tvivlat. Det gillar jag, säger han och ler.

Bara ett steg
Redan i veckan börjar arbetet för Saade igen.
- Jag ska jobba med albumet. det blir också debutalbumet för Europa. Då ska jag erövra Europa på riktigt. 
Det här vara bara steg ett, säger Eric Saade som förutom att släppa albumet utomlands också har en stor sommarturné och en utlandsturné inbokad.

//Malin.
LÄNK.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: