Category: Bilder | 2012-08-18 | 00:29:21

COPYRIGHT!

Då var det dags igen. Det är nämligen så att jag har kontaktat dom som jag vet har lagt upp mina bilder på olika sidor på Facebook. Som jag sa tidigare är det absolut inte okej att man tar bort mitt namn från mina bilder som jag tagit och sedan sprida runt dom på internet. För att ni ska förstå allvaret i det hela så är det så att jag har upphovsrätt till mina bilder, alltså copyright. Detta innebär att bilderna som jag tagit inte får användas om ni inte låter mitt namn och bloggens logga stå kvar på bilden/bilderna. Om ni nu skulle ta mina bilder och ta bort texten på dom som tråkigt nog har hänt nu är det faktiskt så att jag kan stämma er på pengar. Det är verkligen otroligt tråkigt att man inte ska kunna lägga upp bilder på bloggen längre utan att vara rädd för att någon ska ta dom. Jag lägger ju trots allt upp dom för eran skull. Jag skulle lika gärna kunna strunta i att lägga upp dom över huvud taget. Jag måste säga att jag tycker att det är otroligt respektlöst att man tar bort någon annans namn från en bild för att själv få äran för den. Det folk kanske inte tänker på är att jag först och främst har lagt ner otroligt mycket pengar på min kamera, sen har jag både lagt ner tid på att fixa bilderna för bloggen och även en hel del pengar på resor och annat till konserterna. Jag hade faktiskt egentligen tänkt att lägga den här tiden på att skriva inlägg om alla konsertdagar som jag vet att många av er väntar på att få höra om, men nu fick jag lägga ner den tiden på att hålla på att skriva till alla dessa personer som tagit mina bilder istället. Jag tycker dock att det ät jätte synd att ni som inte gjort något fel ska straffas för detta genom att inte få den uppdateringen. Jag vet ju hur underbara och snälla ni alla flesta verkligen är! Men inläggen om konsertdagarna kommer så småningom. Jag lovar! Nu får vi hoppas att detta inte händer igen för då kan det sluta minde bra... ;)

 



Om ni vill läsa mer om upphovsrätten kan ni göra det här!


Postat av: Santiago

Sigue adelante erick...tu música es genial

2012-08-18 @ 08:22:36
Postat av: Anonym

Jag tycker också det och du är en superbra bloggare så bra bilder och inlägg :)

2012-08-19 @ 00:36:56

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: