Category: Artiklar | 2012-11-28 | 17:24:13

Eric Saade om sorgen efter sin morfar

 
 

Eric Saades morfar gick bort ett år innan han slog igenom. I en exklusiv intervju som gjordes i samband med nya dvd:n "Eric Saade - The DVD" öppnar nu popartisten upp om sorgen.

- Det som var det jobbigaste, det var att det var så nära till ett genombrott att han precis inte fick se det, säger han i intervjun.

Eric Saades morfar stöttade honom med musiken under uppväxten. Men bara ett år innan popartisten fick skivkontrakt gick hans morfar bort.

I en exklusiv intervju med Kodjo Akolor som gjordes i samband med den nya dvd:n "Eric Saade - The DVD" berättar nu Saade om den jobbiga tiden och vad hans morfar betydde för honom.

- Han sa alltid till mig sedan jag var väldigt liten att du ska bli sångare. Du ska göra det du vill, säger Saade i intervjun.


Ekonomiskt stöd

Bland annat fick Saade hjälp ekonomiskt för kunna åka på alla resor som han behövde göra för att kunna satsa på musiken, men till artistens stora sorg fick hans morfar aldrig uppleva genombrottet.

- Ett år innan jag fick mitt solokontrakt och genombrott så gick han bort. Och det som var det jobbigaste, det var att det var så nära till ett genombrott att han precis inte fick se det. Det är väl det som jag led mest av när det hände, säger han i intervjun.

Den nya dvd:n "Eric Saade - The DVD", som släpps den 28 november, innehåller Saades show "Pop Explosion" från Annexet i Stockholm. Skivan innehåller även musikvideor, den exklusiva intervjun med Kodjo Akolor och en frågestund med fansen.


Källa


Postat av: Ellen

Det var så fint tycker jag det han sa om sin morfar :D <3

Svar: Ja, verkligen! :')
ericsaadedaily.blogg.se

2012-11-28 @ 21:36:39
URL: http://saadelover.blogspot.com
Postat av: amanda

jag äskar dej erik saade du är bäst i väden
puss amanda backman jag har dina låtar jag såg dej i falun på konsären när du dansa svara fot snäla en bild åkså

TACK puss kram

2012-11-29 @ 22:32:36

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: